به گزارش ایرنا ، امین شکوری مقدم رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین روز سه شنبه گفت: این شکارچی همچنین محکوم به پرداخت مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال از بابت ضرر و زیان زنده گیری پرنده ها شد.
او اظهار کرد: شکارچی متخلف در شهریورماه سال 95 حین زنده گیری با روش شبچه در زیستگاه های حیات وحش شهرستان نمین توسط ماموران حفاظت محیط زیست دستگیر و به جرم زنده گیری پرندگان شکاری به مراجع قضایی شهرستان معرفی شده بود.
شکوری مقدم افزود: پس از برگزاری 2 نوبت جلسه دادگاه در نهایت بزه انتسابی به متهم دایر بر زنده گیری غیرمجاز 2 بهله پرنده شکاری از گونه شاهین سانان در نزد دادگاه تجدید نظر استان محرز شناخته شده و متخلف به جرم زنده گیری پرندگان شکاری به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
وی با اشاره به اینکه پرندگان شکاری در لیست پرندگان حفاظت شده و دارای حمایت بین المللی بوده و حفاظت از آنها اهمیت بسزایی دارد، از عموم مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرندگان سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس 32327465 گزارش کنند.
پرندگان شکاری شاهین سانان جزو گونه های حمایت شده و مشمول کنوانسیون سایتس می باشند و به لحاظ نقش مهم آنها در چرخه اکولوژیکی طبیعت و با توجه به جمعیت اندک این نوع پرندگان و آسیب پذیری و در معرض انقراض بودن آنها دارای اهمیت جهانی هستند.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.