1024x768
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: از جهاددانشگاهی می‌خواهیم با توجه به تجارب ارزنده خود در زمینه اشتغال زایی، استان را در ایجاد فرصت های شغلی و راه اندازی کسب و کارهای  جدید یاری نماید..  
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهمن حسین زاده در جریان بازدید از بخش‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاددانشگاهی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و بومی سازی علم و دانش است به همین خاطر باید از ظرفیت‌های آن بیشتر در ارتقای جایگاه استان بهره برداری شود.
وی خدمات جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی و درمانی استان را ارزشمند خواند و تصریح کرد: با توجه به خدمات ارزشمند جهاددانشگاهی در استان، باید اقدامات ویژه‌ای در روز ملی"اردبیل" جهت معرفی این خدمات انجام گیرد.
 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان اشاره و خاطرنشان کرد: بهره برداری از ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی در برنامه این سفر گنجانده خواهد شد. 
 
حسین زاده بر توسعه گردشگری استان تاکید کرد و از آمادگی استانداری برای حمایت و اعطای تسهیلات جهت توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و افزود: ارتقاء تجهیزات و فضای فیزیکی مناسب این مرکز که باعث افزایش و تکمیل خدمات ارزشمند آن می شود به عنوان پتانسیل استانی مهم، می تواند در توسعه توریسم سلامت که از تأکیدات مسئولان است نقش بسزایی ایفا نماید.
 
وی ورود و مساعدت خیرین در رفع مشکلات نازایی زوجین را باقیات صالحات و موجب افزایش نشاط و دوام خانواده ها عنوان و اضافه کرد: در جلساتی که با خیرین خواهیم داشت تمام تلاش خود را برای ترغیب و سوق دادن آنان به سمت کمک به زوجین نابارور به کار خواهم بست.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل به فعالیت های قابل تحسین و ارزنده مرکز رشد و فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در حمایت از فناوران و محققان این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت و پتانسیل استان در تنوع گیاهان دارویی، بایستی واحد صنعتی اسانس و عصاره گیری این گیاهان برای استفاده از این ظرفیت جهت توسعه کشت و فرآوری آن انجام گیرد.
 
حسین زاده با اشاره به اینکه یکی از راه‌های افزایش میزان تولید منطقه‌ای و جذب سرمایه گذاری، توجه به داشته‌های استان از جمله گیاهان دارویی است اظهار کرد: با توجه به رسالت جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و تحقیقات، می‌توان با گسترش فعالیت‌های مرکز رشد این نهاد، در راستای ایجاد اشتغال و مهارت افزایی در استان گام برداشت.
 
در این بازدید رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد در راستای پر نمودن شکاف علم و صنعت حرکت می‌کند گفت: آمادگی داریم در انجام برنامه های ماموریت محور آموزشی و پژوهشی استان ورود نماییم.
 
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه مراکز رشد یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است یادآور شد: مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده و با ارائه امکانات و تسهیلات، زمینه تشکیل شرکت‌های جدید جهت تولید و تجاری سازی محصولات دارویی را فراهم می کند.
 
وی از استقرار 15 شرکت فناور در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: محصولات حاصل از نتایج طرح های فناورانه مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل، مورد حمایت این نهاد هستند و پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش بنیان قابلیت بهره برداری عمومی می یابند.
 
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی فعال در حوزه سلامت باروری است اظهار کرد: با موفقیت های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در رفع مشکل نازایی زوجین می توان از این مرکز به عنوان یکی از ظرفیت های مؤثر در توسعه سلامت گردشگری بهره جست.
 
اوچی اردبیلی از اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان برای سه سال متوالی خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 355 زوج و در دو ماه اول سالجاری 55 زوج مراجعه کننده از محل این طرح از تخفیف 85 درصدی در هزینه‌های درمانی بهره‌مند شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه به منظور تبیین نقش این مرکز در رفع نیاز استان جهت درمان ناباروری و جلب توجه خیرین برای کمک به زوجین نابارور جهت تامین هزینه های درمانی، جشن تولد کودکان متولد شده به روش IVF  برگزار خواهد شد افزود: جهاددانشگاهی اردبیل به دنبال ارتقای خدمات درمانی در این مرکز است تا بتواند با بالابردن میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان در تحقق توسعه صنعت توریسم گام بردارد.
 
 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به فعالیت های نمایندگی بانک سلول های بنیادی خون بند ناف رویان اشاره و خاطرنشان کرد: خون بند ناف، منبع عظیمی از سلولهای بنیادی است که می توان از آن برای درمان بیش از 80 نوع بیماری استفاده کرد.
 
در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل از مراکز درمان ناباروری قفقاز، آموزش تخصصی کوتاه مدت، علمی و کاربردی و رشد فناوری گیاهان دارویی، بانک خون بند ناف رویان، آزمایشگاه  و مرکز مشاوره ژنتیک و بخش های مختلف اداری بازدید و در جریان فعالیت های آنها قرار گرفت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.