بهروز آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های مهم آبیاری بارانی در روستاهای کمی آباد ، رضی آباد ، پیراقوم و تپراقلو اردبیل در سطح 11 هزار و 700 هکتار به پایان رسیده و کشاورزان در حال بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری بارانی هستند.
وی گفت: در سطح 10 هزار و 500 هکتار نیز عملیات اجرای سامانه های نوین آبیاری در روستاهای سلطان آباد ، انزاب و نوشهر در دست مطالعه و بررسی بوده و پس از تکمیل مطالعات کارشناسی برای اجرا در اختیار پیمانکاران واجد شرایط قرار خواهد گرفت.
او اظهار کرد: در حال حاضر عملیات نقشه برداری برای اجرای انواع سامانه های نوین آبیاری در منطقه نئور در سطح 6 هزار هکتار، شیخ کلخوران ، آقچه کند و تازه کند در سطح سه هزار و 500 هکتار ، فاز دوم نیار در سطح 2 هزار و 800 هکتار در دست اقدام است که پس از اتمام کارتوسط مشاورین طرح عملیات اجرایی آنها نیز شروع خواهد شد.
آقازاده افزود: مساحت اراضی خرد که توسط خود کشاورزان و با نظارت این مدیریت در دست اقدام است 915 هکتار است و 450 هکتار دیگر نیز در مرحله مطالعه و نقشه برداری است.
وی اظهارامیدواری کرد کشاورزان در تجهیز زمین های زراعی خود به سیستم های نوین آبیاری بارانی تلاش کرده و از کمک ها و تسهیلات بانکی با بهره کم حداکثر استفاده را داشته باشند.
استفاده بهینه از منابع آبی یکی از ضروریات انکارناپذیر در انواع زراعت ها است ، با توجه به اینکه آب مورد نیاز اکثر مزارع اردبیل در سال های گذشته از چاههای عمیق تامین شده هم اکنون کشاورزان منطقه به دلیل خشکسالی و کاهش شدید میزان نزولات آسمانی با کاهش میزان آب سفره های زیر زمینی مواجه شده اند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.