به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز دوشنبه با اشاره به مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان، توسعه گردشگری سلامت را در استان ضروری خواند و افزود: در راستای توسعه فعالیت های سلامت باروری و جذب گردشگران خارجی سلامت، مجتمع Health Tourism درمانی با رعایت استانداردهای مناسب در استان احداث و راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین به ضرورت ایجاد شعبه جهاد دانشگاهی در جمهوری اذربایجان گفت: راه اندازی اولین شعبه جهاد دانشگاهی در خارج از کشور نقطه عطفی برای ایجاد تعامل سازنده با این کشور در زمینه های درمانی و گردشگری می باشد.
او گفت: این شعبه می تواند پتانسیل ارزشمندی برای توسعه توریسم سلامت در استان اردبیل باشد.
به گفته وی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی فعال در حوزه سلامت باروری به دنبال ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی در این مرکز است تا بتواند با بالا بردن میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان در تحقق توسعه صنعت توریسم گام بردارد.
وی با بیان اینکه فعالیت مرکز درمان ناباوری قفقاز در رفع مشکلات و نیازهای مالی و عاطفی زوجین نابارور استان نقش بسزایی داشته، افزود: میزان ناباروری در استان اردبیل بیش از میانگین سایر استان ها است و ارتقای تجهیزات درمانی ضرورت دارد.
وی همچنین به تشکیل بیش از 30 هزار پرونده برای زوج های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام زوجین تاکنون از بین 15 هزار پرونده در حال گردش درمان 784 زوج موفقیت‌آمیز بوده و بیش از 400 نوزاد با روش‌ ivf متولد شده‌اند.
رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: این میزان موفقیت مطابق با استاندارد جهانی و مورد قبول پژوهشگاه رویان به عنوان ناظر علمی و فنی مرکز درمان ناباروری قفقاز است.
اوچی اردبیلی به اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 355 زوج و در 2 ماه اول سال جاری 55 زوج مراجعه کننده از این محل از تخفیف 85 درصدی در هزینه‌های درمانی بهره‌مند شدند.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اردبیل هم در این بازدید گفت: با هدف توسعه توریسم سلامت و همکاری های مشترک در حوزه سلامت باروری استان ، این اداره کل آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد دانشگاهی اردبیل است تا گام های اثربخشی در استان برداشته شود.
قادر برجی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد درخواست های درمانی مردم مربوط به هزینه های بالای درمان ناباوری است، اظهار کرد: ورود جهاد دانشگاهی استان در این حوزه بسیار معقول بوده و با توجه به بالا بودن میانگین موفقیت آن عملکرد مرکز درمان ناباوری قفقاز اردبیل قابل تحسین است.
وی فعالیت در زمینه سلامت باروری را با توجه به نرخ بالای ناباروری در استان ضروری دانست و اظهار کرد: با بهره گیری از تجارب ارزنده جهاد دانشگاهی و ایجاد ساختار و بسترهای مناسب با همکاری این نهاد انقلابی نسبت به افزایش رفاه حال زوج های ناباور در استان اقدام می شود.
او همچنین از آمادگی این اداره کل برای در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: 47 درصد از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه های درمانی تامین اجتماعی هستند که پتانسیل بالقوه ای در عرصه بهداشت و درمان کشور محسوب می شود.
فعالیت مرکز آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل از سال 89 آغاز شده و 6 شش رشته گرافیک ، حسابداری دولتی ، نرم افزار کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و مهندسی تکنولوژی اطلاعات در این مرکز دایر بوده و 314 نفر در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.
برنامه های پژوهشی گیاهان دارویی ، پژوهش در فعالیت مهندسی بافت استخوان و راه اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز از جمله فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی استان اردبیل است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.