رحیم سجادی روز دوشنبه در جلسه نشست بررسی روند اجرایی طرح پایاب سد خداآفرین و نحوه اجرای نظام بهره برداری از این اراضی افزود: هم اکنون این طرح با ایجاد بیش از یک هزار و 250 شغل در منطقه در حال اجرا بوده و از 65 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد.
وی با بیان اینکه یک پنجم اعتبارات مهار آبهای مرزی با عنایت مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفته به استان اردبیل اختصاص یافته است افزود: بیش ازیک هزار و 500 سنتر پیوت در حال نصب در این اراضی می باشد .
وی بیان کرد: با بهره برداری این طرح در سال جاری صرفه جویی بالایی در مقایسه با طرح آبیاری گذشته در منطقه خواهد شد و این مهم الگویی برای سایر طرح های آبی کشور خواهد بود.
او با اشاره به پایان سال مالی این طرح تا پایان شهریور ماه سال جاری بر جذب 400چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تا اوایل مهرماه و پایان کار در سال جاری تاکید کرد.
دولت تدبیر و امید در سال 93 یک میلیارد دلار برای اجرای طرح های مهار آب های مرزی در استان اردبیل تخصیص داد که مهمترین بخش آن شامل آبی کردن 62 هزار هکتار از زمین های کشاورزی 2 شهرستان بیله سوار و پارس آباد مغان در قالب اجرای طرح پایاب سد خداآفرین می باشد.
بخشی از این طرح در سال های گذشته بهره برداری شده و باقی مانده آن نیز امسال اجرا و افتتاح می شود.
/6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.