​مسئول آموزش های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی جهت احیای صنایع دستی سنتی فراموش شده این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید صادق حسینی با اعلام این خبر تصریح کرد: قدمت تولیدات صنایع دستی در این استان قابل توجه بوده و برخی رشته‌های تولیدی در طول سال های اخیر به فراموشی سپرده شده است.

وی تاکید کرد: با هدف تقویت تولیدات و معرفی قدمت تاریخی صنایع دستی استان و ممانعت از فراموشی برخی رشته های صنایع دستی، موضوع احیای تولیدات در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول آموزش‌های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: از جمله احیای سه هنر مسگری، پالان دوزی و آلاچیق سازی  در فاز نخست برنامه ریزی شده است.

حسینی همچنین به تدوین برنامه جامع آموزش صنایع دستی در دو بخش عمومی و تخصصی اشاره و تصریح کرد: در بخش عمومی 20 رشته و در بخش آموزش های تخصصی 11 رشته پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی دوره های آموزشی حوزه صنایع دستی تقویت فروش و طراحی و بسته بندی است و همچنین دوره های بازآموزی ویژه مربیان نیز طراحی شده است.

به گفته مسئول آموزش های سه گانه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برگزاری برنامه های آموزشی از ظرفیت مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی نیز استفاده می شود.

وی همچنین به استفاده از تجربه و توان علمی و هنری پیشکسوتان صنایع دستی استان اشاره و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت داخل و خارج استان در دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.