دکتر اسحق رسولی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی ازسیاست های این دانشگاه این است که مبادا کسی به خاطر عدم توانایی در تامین شهریه از تحصیل باز ماند و بر این اساس شهر یه را در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در رشته هایی مانند ادبیات، علوم تربیتی و بعضی از رشته های مهندسی تا 50 درصد تخفیف می دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد استان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و بیله سوار مشغول تحصیل می باشند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان در 320 رشته پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاههای آزاد استان مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: 420 نفر در این دانشگاه عضو هیات علمی هستند.
وی اضافه کرد: این دانشگاه هم اکنون در 23 رشته غیر پزشکی تا مقطع دکترا دانشجو می پذیرد که سهم دانشگاه آزاد واحد پارس آباد یک رشته، دانشگاه آزاد واحد خلخال سه رشته و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل 19 رشته تحصیلی می باشد.
دکتر رسولی گفت: رویکرد امروز دانشگاه آزاد اسلامی صرفا بحث آموزش نیست بلکه حل مسائل و مشکلات روز جامعه است و سعی دارد بیشتر با در نظر گرفتن نیازهای روز باری از دوش جامعه بردارد و فعالیت در حوزه های کارآفرینی، پژوهش، فناوری و مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله آنهاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پاسخ به این سوال که چرا ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد کاهش یافته است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر منافع ملی را در نظر می گیرد و در پی حل مشکلات جامعه در حد توان خود است وبه دنبال اضافه کردن مشکلات در جامعه نیست.
وی اظهار کرد: وقتی زیرساخت های لازم برای اشتغال فارغ التحصیلان در جامعه مهیا نیست و فردی با مدرک تحصیلی دکترا بیکار است جذب بیشتر دانشجو در مقطع دکترا معقول به نظر نمی رسد.
وی ادامه داد: آنچه در حوزه علم و آموزش باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت و کارآمدی است که دانشگاه آزاد اسلامی توجه خاصی به این مقوله دارد.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.