سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با پیگیری مداوم عملیات مرمت و احیای سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل در حال تکمیل است.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در بازدید از عملیات مرمت و بهسازی سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل تصریح کرد: سرای وکیل یکی از بخش های قدیمی بازار تاریخی اردبیل بوده و به دلیل فرسودگی بنا اغلب واحدهای تجاری آن راکد بود.

وی با تاکید به اهمیت بازار تاریخی اردبیل در رونق اقتصادی این شهر و به عنوان یکی از جاذبه های شاخص گردشگری اضافه کرد: مرمت و احیای بخش های مختلف بازار در سال های اخیر آغاز شده بطوریکه در سرای وکیل نیز عملیات آغاز مرمت به 16 سال قبل بازمی گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در 16 سال گذشته در مقطعی مرمت این بخش از بازار انجام شده و در مقطعی راکد مانده اما از دو سال قبل مجددا آغاز شده است.

به گفته فلاحی با اتمام مرمت سه رواق از سرای وکیل، عملیات مرمت رواق چهارم در حال اجرا است که با بررسی صورت گرفته موانع مرمت در کوتاه مدت رفع شده و کف سازی به پیمانکار سپرده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در واقع با پی ریزی و بهسازی این رواق، سرای وکیل مجددا فعال شده و زمینه فعالیت 70 دهنه مغازه فراهم می شود.

وی خواستار همکاری و مشارکت بازاریان در اجرای این مهم شد و تاکید کرد: نظارت مستمر بر عملیات مرمت انجام می شود تا در صورت امکان همزمان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در استان اردبیل بتوان از این مجموعه بهره برداری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.