سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری در یک ابتکار جالب با ایجاد لوله‌های انتظار در مسیرهایی که احتمال ساخت و ساز وجود دارد مانع از حفاری‌های بی‌مورد خواهد شد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حبیب فتحی در نشست با مسئولان آب و فاضلاب اردبیل اظهار کرد: ما در جلسه‌ای که با مسئولان آب و فاضلاب شهری داشتیم در مورد مباحث متعدد رایزنی و برخی توافقاتی را انجام دادیم که عمده مباحث ما در مورد مشکل همشهریان از بابت فشار کم آب، سلامت و بهداشت آب، مشکلات انشعابات و هزینه‌های بالای آن و همچنین بحث توسعه فاضلاب شهری بود که سعی کردیم دغدغه‌های مردم را به صورت صریح و شفاف مطرح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به رغم برخی نامه نگاری‌ها شاهد برخی دوباره‌کاری‌ها در حفاری و بهسازی آسفالت معابر شهری از بابت توسعه فاضلاب و لوله‌گذاری‌های جدید هستیم که به معنای واقعی این کار تحمیل هزینه به بیت‌المال است.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: در این زمینه شورا و شهرداری اردبیل در یک حرکت مناسب و قابل توجه اقدام به نصب لوله‌های انتظار در برخی از محلات و معابر شهری کرده تا در صورت ساخت و ساز جدید و خرید انشعابات نو دیگر شاهد حفاری‌های مجدد در این مسیرها نباشیم.
فتحی گفت: ما در کار زیربنایی که در محله اسماعیل بیک اردبیل شروع کردیم تلاش می‌کنیم تا این لوله‌های انتظار و سیستم مناسب را در بهره‌برداری‌های بعدی هموطنان برای اولین بار ایجاد کنیم تا در صورت آسفالت و یا سنگ فرش این مسیر بعدا مشکلاتی از بابت حفاری‌های مجدد به وجود نیاید.  
وی یکی از دغدغه‌های جدی اعضای شورای شهر را در دیدار با مسئولان آب و فاضلاب وضعیت بهداشتی آب شرب و برخی گله‌مندی‌ها از بابت تامین آب شرب اردبیل اعلام و تصریح کرد: اعضای شورای شهر اعلام کردند که نباید پساب روستاها و برخی مناطق نیر به یامچی منتقل شود بلکه باید در این زمینه تدبیری انجام شود تا سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین آب شرب به دست مردم برسد.  
سخنگوی شورای شهر اردبیل در مورد وضعیت انشعابات، حفاری‌ها و توسعه فاضلاب نیز بیان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد مردم اردبیل از شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند به طوری که 102 هزار نفر انشعاب گرفته‌اند.  
فتحی بحران فاضلاب را جدی‌تر از بحران آب دانست و افزود: با پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان و تامین اعتبار مورد نیاز طرح توسعه فاضلاب در مناطق و محلات سیزده گانه در حال اجراست که باید این کار با سرعت عمل بیشتری انجام شود.

وی همچنین به همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر آبفای استان با شورا و شهرداری اشاره و اضافه کرد: در سایه این تعامل بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه آب و فاضلاب از سر راه مردم برداشته شده و با ممانعت از دوباره‌کاری‌ها در حفاری‌   آسفالت‌ریزی زمینه جلب رضایت مردم فراهم می‌آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.