به گزارش ایرنا ، خدابخش برسان روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خلخال افزود: در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر از جمعیت این شهرستان عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند که این میزان در سال های گذشته بیش از 11 هزار نفربوده است.
وی افزایش میل ورغبت مردم به استفاده از رسانه های اجتماعی همچون اینترنت ، شبکه های اجتماعی، رادیو وتلویزیون، ماهواره وسایر امکانات سمعی و بصری همراه با افزایش روز افزون قیمت کتاب را از جمله عوامل دخیل در کاهش رغبت مردم به عضویت در کتابخانه های عمومی ومطالعه کتاب برشمرد.
وی اضافه کرد: با این وجود به لحاظ غنای فرهنگی خلخال و واقع شدن قدیمیترین کتابخانه استان اردبیل در این شهرستان، از حیث عضویت در کتابخانه های عمومی وضعیت این شهرستان بهتر از شهرستانهای همتراز خود در کشور بوده و کتاب همچنان به عنوان یک مرجع مطالعه، اجتماعی،علمی، تاریخی وپژوهشی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
برسان اظهار کرد: این شهرستان دارای هشت کتابخانه عمومی با 117 هزار جلد کتاب بوده و بطور میانگین ماهانه پنج هزارو 585 کتاب از سوی مراجعین به امانت گرفته می شود.
در این جلسه احمد قنبری معاون سیاسی وامنیتی فرماندار خلخال نیز با تاکید بر حفظ جایگاه مطالعه در جامعه گفت: اداره کتابخانه های عمومی به تنهایی قادر به ترویج فرهنگ کتاب خوانی ومطالعه در جامعه نیست .
وی استفاده از راهکارهای تشویقی از جمله اهدای کتاب در همایش ها وجشنواره ها به برندگان نفرات برتر، تشویق وتجلیل از نویسندگان کتاب و کتابخوانان برتر، زیبا سازی محیط کتابخانه ها وتشویق خانواده ها برای استفاده از کتاب را از جمله راهکارهای افزایش میل ورغبت مردم به مطالعه و افزایش میزان عضویت در کتابخانه های عمومی برشمرد.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.