فرهاد عبدالعی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر این حوادث زراعت مناطق مذکور تخریب و در اثر تند باد هم سقف خانه های سفالی ساکنان برخی از روستاهای این شهرستان از بین رفت.
وی بیان کرد: میزان خسارت های وارده در دست بررسی است و پس از نهایی شدن جبران خسارت ها پیگیری خواهد شد.
وی درباره خسارت وارده به زراعت و باغات شهرستان بیله سوار هم افزود:در بخش جعفر آباد تند باد و تگرگ به زراعت و باغ های روستاها خسارت زده و کارشناسان کشاورزی در حال بررسی میزان خسارت وارده هستند .
عبدالعلی پور اضافه کرد: امسال زراعت و باغ های استان اردبیل در اثر حوادث طبیعی متحمل خسارت سنگینی شدند و براساس اعلام هواشناسی رتبه اول را در تغییرات جوی دارد .
وی با اشاره به اخطاریه های مدیریت بحران استاندرای اردبیل به شهروندان و دستگاه های اجرایی گفت: استحکام وسایل پشت بام ،بالکن ها ،تقویت گلخانه ها ، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، حفاظت از تجهیزات آبیاری ، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و کنترل و استحکام تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی از سوی مردم استان رعایت شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از شهروندان خواست در صورت بروز حوادث از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد خودداری کنند.
وی گفت: مدیریت بحران قبل از بروز حوادث به تمام دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری ها و دستگاه های مربوطه توصیه کرده که آمادگی لازم را در صورت بروز هرگونه حوادث ناشی از تند باد و سیل داشته باشند .
استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفاتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.