سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دو اثر نفیس دوره صفوی اردبیل برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: این دو اثر نفیس همزمان با مراسم تجلیل از میراث داران فرهنگی اردبیل معرفی شد.

وی افزود: یکی از این دو اثر شامل خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اثر دیگر قرآن خطی بود که هر دو به گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی وقف شدند.

به گفته فلاحی این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است و می تواند به بازیابی هویت تاریخی منجر شود.

وی با تاکید به اینکه یکی از بازه های زمانی  طلایی در تاریخ استان اردبیل، دوره صفوی است، اضافه کرد: معرفی این برهه از تاریخ به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه دارد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جد خاندان صفوی، شیخ صفی الدین اردبیلی به حد مطلوب معرفی نشده و ضروری است در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.

فلاحی با اذعان به انسجام کشور بعد از آغاز حکومت شاه اسماعیل صفوی و انتخاب تشییع به عنوان مذهب رسمی ایران ادامه داد: حق مطلب در معرفی این چهره فاخر ادا نشده است.

وی متذکر شد: انتظار می رود سازمان های مردم نهاد، اهالی فرهنگ و هنر، اساتید دانشگاه و دستگاه های فرهنگی در معرفی چهره ها و آثار فاخر دوره صفوی یاریگر ما باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.