اکبر بهنام جو روز شنبه در جریان بازدید از کارخانه کامیون سازی مشگین شهر به خبر نگار ایرنا گفت: در حال حاضر 20 درصد از قطعات مربوط به صنعت کامیون سازی در کشور تولید داخل وبقیه وارداتی می باشد اما با تلاش مهندسان شرکت حدید مبتکران 43درصد از قطعات کامیون سازی مشگین شهر تولید داخل می باشد.
وی با بیان اینکه کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ظرفیت عظیمی برای منطقه وکشور می باشد اظهار کرد: هم اکنون خط تولید این 43درصد در تهران به اتمام رسیده وبخشی از آن به محل کارخانه در مشگین شهر انتقال ومابقی خط تولید بتدریج به مشگین شهر انتقال خواهد یافت.
وی گفت: به دلیل صنعتی نبودن استان اردبیل کارگاه آموزشی کارخانه نیز د مشگین شهر راه اندازی شده ودر مرحله اول با جذب 150کارآموز بزودی فعالیت های آموزشی آن شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: راه اندازی این واحد تولیدی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار ورونق اقتصادی منطقه خواد داشت.
ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدر دانی از مجری این کارخانه به جهت بیمه وپرداخت حقوق برای کارآموزان گفت: طرح های بزرگ صنعتی معمولا زمان بر است.
وی عنوان کرد:این واحد صنعتی بزرگ به رغم برخی شایعات بی اساس در آینده نزدیک فعالیت خودرا شروع خواهد کرد.
الهوردی مجری این کارخانه بزرگ تولیدی نیز به خبر نگار ایرنا گفت: جذب نیروی انسانی این کارخانه و آموزش های لازم ومورد نیاز نیروی کار آغاز شده وپیش بینی می شود اولین کامیون تولیدی کارخانه کامیون سازی مشگین شهر با نشان چاپارتا پایان سال جاری وارد بازار شود.
او افزود: کامیون تولیدی این کارخانه در تیپ های مختلف از جمله کامیون های 2 محور وسه محور، 2محور کشنده، کمپرسی واتاق چوب باری وسه محورهای کشنده سنگین،کمپرسی ، باری خدماتی خواهد بود.
تاکنون برای راه اندازی کارخانه کامیون سازی مشگین شهر 2هزارو 500میلیارد ریال هزینه شده است.
مشگین شهر در 95 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
7117/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.