رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تشکل‌های بخش خصوصی پیشتاز در تغییر ساختار ناکارآمد اداری و اقتصادی کشور هستند و باید از گرایش به دولتی شدن به شدت پرهیز کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در همایش فعالان انجمن پخش استان اردبیل اظهار کرد: اعضای انجمن پخش به شدت پیگیر مسایل و مطالبات خود به ویژه راه‌اندازی شهرک تخصصی در صنعت پخش هستند که این راه آغاز شده باید با قوت و قدرت و پیگیری مستمر در رسیدن به نتایج مفید و مثبت ادامه یابد.
وی در بیان اهمت شکل‌گیری تشکل‌های بخش خصوصی و غیردولتی خاطرنشان کرد: ما در کشور با یک مشکل اساسی روبرو هستیم و آن ضرورت تغییر در ساختار و روش مدیریت بخش اقتصادی و فرهنگی است که تاکنون متناسب با شرایط روز این تغییر مدیریت اتفاق نیفتاده است.  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل کشورمان را از لحاظ منابع انسانی و مادی و امکانات موردنیاز غنی و سرشار از ظرفیت‌های عظیم خواند و گفت: در مقابل همه این سرمایه‌ها ما به شدت دچار به هم ریختگی و نابسامانی در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی هستیم در حالی که تشکل‌های بخش خصوصی و غیردولتی به راحتی می‌توانند با تغییر نگرش‌ها و دیدگاه‌ها این وضعیت را سر و سامان دهند.
عاملی اضافه کرد: ما مجموعه‌های ارزشمندی در قالب تشکل‌های غیردولتی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور داریم که قطعا این تشکل‌ها در حرکت نوین خود می‌توانند نظام و ساختار ناکارآمد اداری و اجرایی را اصلاح و شرایط مناسبی را در کشور برقرار کنند.
وی سرانه درآمد مردم را در ایران کمتر از 5 هزار دلار در طول سال اعلام کرد و افزود: برای بهبود این سرانه درآمد مردم و رشد و جهش در این حوزه باید تغییر ساختار در همه ابعاد اتفاق بیفتد و تشکل‌ها در پیگیری مطالبات و به سرانجام رساندن آنها مصرانه ورود پیدا کرده و به جای آنکه مدیحه‌گوی دولت باشند در راستای اصلاح امور و تحقق مطالبات به حق مردم ورود پیدا کنند.  
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: فراتر از وظیفه اداری و سازمانی باید همه ما به وظیفه ملی خود در تقویت نظام اقتصادی و اجتماعی تلاش کنیم تا در برابر نسل آینده شرمنده نبوده و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم.
 
صنعت پخش در اشتغالزایی پیشروتر از صنایع است
در ادامه این مراسم دبیر انجمن شرکت‌های صنعت پخش استان اردبیل در سخنانی توان اشتغالزایی صنعت پخش را بعد از نفت و پیشروتر از صنعت معرفی و خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم در استان اردبیل شانزدهمین شعبه انجمن را با همت و همراهی اتاق بازرگانی، سازمان صمت اردبیل و .. فعال کنیم که در حال حاضر این انجمن با 120 عضو فعالیت می‌کند که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال این تعداد اعضاء به 150 عضو افزایش یابد.
صمد نوری بیان کرد: ما این گردهمایی را به همت انجمن صنعت پخش استان اردبیل برگزار کردیم و بر این باوریم فعالان این بخش که بیش از 150 شرکت را در حوزه پخش تشکیل می‌دهد با اشتغالزایی 5 هزار نفر در استان نیازمند حمایت و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هستند.  
وی ارزش افزوده این بخش را بسیار بالا و در مسیر تحول اقتصادی راهگشا اعلام کرد و گفت: ما انتظار داریم مسئولان امر و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، حمایت‌های مالیاتی و بیمه‌ای، راه اندازی شهرک تخصصی صنعت پخش و ... یار و همراه ما باشند تا بتوانیم در یک فضای تعاملی با شورای اصناف و اتحادیه‌ها به ویژه دو اتحادیه تجهیزات پزشکی و آرایشی و خواربار به اهدافمان دست یابیم.

نوری ضرورت عضویت فعالان این بخش را در انجمن یادآور شد و افزود: درصدد چاپ کتابچه معرفی مشاغل و توانمندی‌های حوزه پخش هستیم که به شکل رایگان این کتابچه را در 5 هزار نسخه چاپ و در اختیار فعالان قرار می‌دهیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.