به گزارش ایرنا،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: امروز ترامپ ملت ما را بر سر دو راهی تسلیم یا مقاومت حماسی جانانه قرار داده است و امام حسین (ع) در حماسه کربلا به ما یاد داده که چگونه عمل کنیم.
وی اضافه کرد: امروز خلف صالح آن امام همام مقام معظم رهبری دقیقا همان مسیر را طی می کند و ملت ما در مقابل فزون خواهی ، قلدری و تحکم و ستم آمریکا راهی جز راه امام حسین که برگرفته از قرآن و سیره نبوی و علوی است، ندارد.
امام جمعه اردبیل با اشاره راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امسال حضور در اجتماع روز قدس از چند جهت دارای اهمیت است اول اینکه ائتلاف غربی - عربی - عبری متحد شدند تا فلسطین از اولویت اول جهان اسلام خارج شود، دوم خیانت رؤسای کشورهای مسلمان به آرمان فلسطین است به حدی که ترامپ جرأت کرده قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند و سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل نماید.
عاملی افزود: سوم اینکه استکبار جهانی اخیرا طمع به کشور و ملت ما پیدا کرده و خیال می کند با فشار بیشتر ملت ما امان نامه امضا می کند.
وی بیان کرد: چهارم اینکه وزیر خارجه آمریکا به ملت ما اهانت کرده و گفته اجتماعات و تظاهرات روز قدس در ایران ساختگی است و پنجم اینکه آمریکا اعلام کرده در منطقه خاورمیانه نباید برای اسرائیل رقیب باشد.
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه ها در تجلیل از شخصیت حضرت امام خمینی (ره) گفت: بزرگترین وصف حضرت امام، وصف توحیدی اوست چون امام با این وصف پیام آور عزت هم برای مسلمان ها و هم برای ملت ایران بود.
وی اظهار کرد: طی 200 سال اخیر کشور ما مبتلا به بدترین تحقیر و ذلت شد و بسیاری از مناطق ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور جدا شد و با کودتای 28 مرداد تمام مقدرات ملت به دست آمریکا افتاد .
عاملی ادامه داد: حضرت امام در سراشیبی وحشتناک با نگاه توحیدی به داد این ملت و این کشور رسید و به پا خواست و هرچه گفتند تقسیم بندی دنیا تمام شده، اعتنا نکرد.
خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: اصلی ترین دشمن امام، تفکری بود که می گفت نمی توان با استکبار درگیر شد، کارها تمام شده و دیر بیدار شده ایم و چاره ای نداریم جز اینکه آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند.
وی افزود: امام نه تنها این اعتقاد را نداشت بلکه روحیه استکبار ستیزی هم داشت و آن را راه سرافرازی و عزت و دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت می دانست و این مسیر را از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی آموخته بود.
وی گفت: ایشان در دو راهی ذلت و عزت ایستاد اما مثل امام حسین (ع )فرمود 'هیهات منا الذله' و انقلاب بزرگ ایران را رهبری کرد.
آیت الله عاملی در خاتمه از خیر بزرگ شهر اردبیل حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل موسوی تجلیل کرد و گفت: ایشان اخیرا ملکی به ارزش 25 میلیارد تومان به بنیاد حمایت از کودکان سرطانی، 250 میلیون تومان به مجمع خیرین مدرسه ساز جهت مدرسه سازی و 300 میلیون تومان به یکی از قرض الحسنه های شهر و 200 میلیون تومان به کمیته امداد و 100 میلیون تومان به خیرین مسکن ساز اهدا کرده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.