به گزارش ایرنا ، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: مصرف برخی از داروها برای افزایش مقاومت بدن به بی خوابی و نیز کاهش اضطراب آزمون های درسی برای افراد خطرناک بوده و احتمال اعتیاد به مواد مخدر را افزایش می دهد.
وی به خانواده ها توصیه کرد مراقب رفتار فرزندان خود در زمان برگزاری امتحانات درسی برای پیشگیری از مصرف داروهای اعتیاد آور باشند.
وی با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در عطاری ها نیز اظهار کرد: متادون های قاچاق و خارج از شبکه عرضه شده در عطاری ها که برای درمان و ترک اعتیاد مواد مخدر عرضه می شود بدلیل استفاده از داروها و مواد مخدر دیگر در تهیه آن بسیار خطرناک تر از مواد مخدر می باشد.
او افزود: عرضه متادون برای ترک اعتیاد تنها در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک مرکز مجاز بوده و عرضه متادون و یا هرگونه داروهای ترک اعتیاد در خارج از این مراکز ممنوع بوده و قاچاق و جرم محسوب می شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز در این جلسه از واگذاری کار پیشگیری از اعتیاد به دانشکده های علوم پزشکی در سطح کشور خبرداد.
علی اکبر شکارچی افزود: در حالی که پیش از این دانشکده علوم پزشکی خلخال تنها کار درمان معتادان را عهده دار بود با توجه به دستور العمل جدید از این پس واحد پیشگیری از اعتیاد نیز راه اندازی شده و در پیشگیری از اعتیاد با اجرای برنامه های آموزشی برای افراد تلاش خواهد کرد.
سرهنگ محمد نمازی ، فرمانده انتظامی خلخال هم گفت: برغم کاهش میزان کشفیات مواد مخدر در خلخال تعداد پرونده های مربوط به مصرف و فروش مواد مخدر در 2 ماه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 2 برابر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در حالی که مجموع پرونده های مربوط به مواد مخدر این فرماندهی در این مدت 32 پرونده بوده این تعداد در 2 ماه اول سال جاری به 60 پرونده رسیده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، 60 تا 70 درصد از جمعیت زندان خلخال را محکومان پرونده های مواد مخدر تشکیل داده و 90 درصد از جرایم سرقت نیز بطور مستقیم با معتادان مواد مخدر ارتباط دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.