آرام حلیم روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام وزارت کشور به استانداری اردبیل تاسیس دهیاری ها در روستاهای تابعه شهرستانهای اردبیل، بیله سوار،‌ پارس آباد، خلخال، کوثر، گرمی، مشگین شهر، نمین و نیر مورد موافقت قرار گرفته و در حال حاضر هم مقدمات لازم برای ایجاد دهیاری در روستا های تابعه این شهرستان ها آغاز شده است.
وی اضافه کرد: تشکیل سه دهیاری در روستا های اردبیل ،2 دهیاری در بیله سور،10 دهیاری در پارس آباد، یک دهیاری در خلخال، هفت دهیاری در گرمی، یک دهیاری در کوثر ، هفت دهیاری در مشگین شهر، یک دهیاری در نمین و چهاردهیاری در نیر به فرمانداری ها ابلاغ شده و مقرر است فرمانداران شهرستان ها مراحل انتخاب دهیار این روستا ها را انجام دهند.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با بیان اینکه تشکیل این دهیاری ها عمران و آبادانی روستا ها را بدنبال خواهد داشت، بیان کرد: دولت تدبیر وامید توسعه و آبادانی روستا را در راستای تولید و اشتغال در دستور کار دارد .
حلیم اضافه کرد: با تشکیل دهیاری در روستا ها اعتبار لازم که برای اجرای طرح های روستایی اختصاص می یابد سیمای آنها را متحول خواهد کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان افزود: این طرح در یک هزار و 117 روستا تهیه شده و در 410 روستا هم اجرا شده است .
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اشتغالزایی روستا ها را یادآور شد و افزود: برای اشتغالزایی در روستاها تولید پوشاک در قالب کارگاه‌های کوچک و متوسط با یک هزار و 370 فرصت شغلی در نظر گرفته شده بطوریکه 668 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 9 درصد به متقاضیان اختصاص می‌یابد.
یک هزار و 859 روستا در استان اردبیل وجود دارد که تا کنون 871 دهیاری در این روستا ها ایجاد شده است .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.