به گزارش ایرنا ، علی رمضانپور روز دوشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده خلخال افزود: در حالی که هنوز در بیشتر شهرستان های کشور ستاد دیه مردمی نشده ، در سایه ترویج فرهنگ کمک به زندانیان جرام مالی غیرعمد دبیرخانه ستاد دیه خلخال به صورت کاملا مردمی اداره شده و موفقیت های بزرگی در زمینه آزادی زندانیان مالی حاصل شده است.
وی از افزایش 2 برابری تعداد زندانیان مالی آزاد شده از زندان خلخال در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن خبرداد و گفت: در حالی که 12 زندانی جرایم مالی غیرعمد با کمک ستاد دیه در سال 95 از زندان خلخال آزاد شدند این تعداد در سال گذشته به 27 زندانی افزایش یافت.
رمضان پور اظهار کرد: محکومیت مالی 27 زندانی مالی زندان خلخال بیش از 40 میلیارد ریال در سال گذشته بوده و با تلاش واحد مددکاری زندان و جلب رضایت شاکیان 28 میلیارد و 561 میلیون ریال از این مبلغ گذشت ، 360 میلیون ریال از طریق کمک های مردمی جمع آوری شده جشن گلریزان سال گذشته ، دریافت 614 میلیون ریال کمک بلاعوض از ستاد دیه مرکز استان ، یک میلیارد و 427 میلیون ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور ، چهار میلیارد و 158 میلیون ریال صندوق خسارات بدنی و پرداخت 2 میلیارد و 466 میلیون ریال تسهیلات بانکی ویژه محکومان زمینه آزادی این زندانیان از زندان فراهم شد.
وی گفت: کمک های مالی جمع آوری شده از مردم و ستادهای دیه و یا هرگونه کمک برای آزادی زندانیان مالی تنها شامل زندانیان جرایم مالی غیرعمد همچون افراد ناتوان در پرداخت دیه ، نفقه و مهریه می شود و در هیچ شرایطی به افرادی که به هر عنوان اقدام به صدور چک بلامحل و یا جرایم و محکومیت مالی عمد کمک نمی شود.
رییس دادگستری خلخال با دعوت از مردم به شرکت در جشن گلریزان امسال که ساعت 22 روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی خلخال برگزار می شود، افزود: انتظار می رود زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.
او با بیان اهمیت کمک به زندانیان مالی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های اجتماعی به خانواده زندانیان گفت: بر خلاف سایر جرایم که مدت زمان زندان محکومان مشخص شده محکومان جرایم مالی تا زمانی که نتوانند نسبت به پرداخت بدهی خود و یا جلب رضایت شاکیان اقدام کنند حتی برای 10 هزار ریال نیز به مدت نامعلومی در زندان باقی خواهند ماند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، برای آزادی 27 زندانی جرایم مالی غیرعمد زندان خلخال که به پرداخت 27 میلیارد و 850 میلیون ریال محکوم شده اند، با توجه به پیش بینی گذشت 10 میلیارد ریالی شاکیان 17 میلیارد و 850 میلیون ریال کمک مالی نیاز است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.