به گزارش ایرنا ، حسن قبادی فرماندار بیله سوار روز دوشنبه در حاشیه دیدار از محل استقرار گروه های مقابله با آتش سوزی گفت: این گروه ها برای پیشگیری از بروز آتش سوزی های احتمالی مزارع گندم استقرار یافته و در آماده باش کامل هستند.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از180 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود، افزود: تمهیداتی اتخاذ شده و نیروهای آتش نشان در پایگاههای بیله سوار ، روح کندی ، اراضی پمپاژ 8 و فولادلو ، خلیفه لو ، سه راه خروسلو و مایه دره سی به صورت آماده باش مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه‌ ای بلافاصله وارد عمل شوند.
او بیان کرد: گروه مستقر برای مهار آتش سوزی های احتمالی مزارع مجهز به 30 دستگاه تراکتور، 6دستگاه گریدر و چند دستگاه خودرو آتش‌ نشانی بوده و در کنار این گروه مردم نیز همکاری لازم را با آنها خواهند داشت.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و برداشت محصول و فراهم بودن شرایط برای وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی گفت: هوشیاری و آمادگی مردم و مسئولان برای مقابله با این حوادث ضروری است و این مقابله ها منحصر به اعضای ستاد بحران شهرستان نمی شود.
قبادی با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پس از برداشت محصول اظهار کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار می‌رود دست کم به مدت یک هفته در کنار زمین ‌های زراعی خود مستقر بوده و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا گندم تولیدی بدون وارد آمدن خسارت برداشت شود.
وی عنوان کرد: تعداد 11 مرکز خرید گندم در شهرستان از پنجم خرداد ماه محصول کشاورزان را خریداری می کنند و تاکنون مشکل خاصی در فرایند خرید این محصول مشاهده نشده است.
در سال های گذشته چند فقره آتش سوزی در مزارع گندم بیله سوار بوقوع پیوسته و خسارات زیادی به گندم کاران این شهرستان وارد کرد. بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع شده و مهم ترین منطقه تولید گندم در این استان می باشد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.