استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی و تقویت برنامه‌ها در این حوزه به یقین به کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و خودکشی در جامعه با اشتغال جوانان کمک خواهد کرد .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: طی سه هفته آینده معاونت‌های استانداری و دستگاه‌های اجرایی مهم با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید برنامه‌های عملیاتی امسال را در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تهیه و تدوین کنند تا در جلسه آینده ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و اجرایی شود .
وی خاطرنشان کرد: در این هدفگذاری باید اشتغال 20 هزار نفر موررد توجه قرار گرفته و به افزایش سرانه درآمد مردم توجهی جدی شود .
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: در این برنامه در کنار تعیین سهم دستگاه‌های مختلف باید تلاش شود تا رقام صادرات غیرنفتی استان به بیش از 150 میلیون دلار برسد که در این راستا باید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد با محوریت تولید محصولات صادرات محور تقویت شود .
بهنامجو ادامه داد: در کنار حمایت از تولید داخلی که همان تحقق شعار سال است باید مشکلات واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد تا با رفع آن زمینه برای حمایت از تولیدات داخلی به خوبی فراهم آید .
وی از رسانه‌ها و صدا و سیما خواست؛ تا نسبت به تشویق مردم برای خرید کالای ایرانی به اشکال مختلف به ویژه تبلیغ کالاهای تولید داخلی همت کرده و زمینه توسعه این کار به شکل فراگیر فراهم آید .
استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی باید مسایل فرهنگی نیز در این راستا مورد توجه قرار گیرد تا در سایه رونق اقتصادی معلوم شود که آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، خودکشی و طلاق چقدر کاهش یافته و عملکرد مسئولان در کاهش بروکراسی اداری و نظام توانمند اقتصادی در چه حد بوده است .
بهنامجو تصریح کرد: انتظار می‌رود در کنار کاهش زمان صدور مجوزها پکیج سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران از مرحله توجیه اقتصادی طرح‌ها گرفته تا صدور مجوزها در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی را در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی همراهی کنیم .
وی با انتقاد از برخی رفتار نامناسب کارکنان و مدیران میانی دستگاه‌ها با ارباب رجوع و مشکل به وجود آمده در این زمینه در یکی از شهرستان‌ها اظهار کرد: خود مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زیرمجموعه‌های خود را به نوعی توجیه کنند تا با تکریم ارباب رجوع اشتیاق 100 درصدی در سرمایه‌گذار به وجود آمده تا مبادا رفتار غلط یکی دو نفر در اداره‌ای باعث اخلال در روند کارها نشود .
استاندار اردبیل اضافه کرد: نباید دید منفی نسبت به همراهی سرمایه‌گذاران شکل گیرد بلکه بهتر است جهت‌دهی‌ها به سمت ایجاد اشتیاق و امیدواری بیشتر باشد.
بهنامجو از رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خواست؛ تا در ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه با بازار کار به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فضایی مناسب فراهم آورده تا بیش از گذشته فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار شوند .
رئیس شورای اشتغال استان اردبیل گفت: در کارورزی دانشجویان در سال‌های آخر تحصیل باید ارتباط دانشگاه با بازار کار، صنعت و گردشگری به شکل تنگاتنگ فراهم آید تا به محض اتمام تحصیلات دانشجویان زمینه ورود آنها به بازار کار به خوبی فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.