به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو، عصر شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه میزان صادرات غیرنفتی استان اردبیل پارسال 70 میلیون دلار بود افزایش این رقم به حدود 150 میلیون دلار در سال جاری را یکی از نیازهای اساسی این استان در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و غیرفعال از اهداف مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل می باشد افزود: سه هزار و 500 شغل از 20 هزار شغل هدف گذاری شده در سال جاری با فعال شدن این کارخانه ها ایجاد خواهد شد.
بهنام جو فرهنگ سازی و تشویق مردم به خرید و مصرف کالاهای ایرانی را نیز از برنامه های اساسی برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
وی افزود: ارتباط نزدیک دانشجویان و مراکز دانشگاهی با کارخانه ها و فضاهای کسب و کار و بررسی میزان وجود بازار کار برای فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی کمک موثری به ایجاد اشتغال برای آنها و رونق تولید در استان اردبیل خواهد کرد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه درآمد عمومی مردم اردبیل در مقایسه با سایر نقاط کشور در سطح پایین قرار دارد از مدیران ذیربط خواست تا با بررسی راههای افزایش درآمد مردم این استان به عنوان محور اصلی اقتصاد مقاومتی آنها را اجرا کنند.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.