مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: 200 مدرسه نیمه تمام در استان اردبیل شناسایی شده که بخشی از آنها تاکنون تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است .
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، دولت لطفی در جلسه بررسی طرح‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در اردبیل اظهار کرد: ما از محل تخریب و بازسازی و همچنین اعتبارات دولتی سعی کردیم تا نسبت به تکمیل مدارس نیمه‌تمام، استانداردسازی تاسیسات حرارتی مدارس و توسعه فضاهای فرهنگی، نمازخانه‌ای و اردوگاهی اقدامات عملیاتی را انجام دهیم .
وی با بیان اینکه در صدور مجوز برای راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی به استاندارد حیاط مدرسه و تاسیسات آن توجهی جدی داریم، خاطرنشان کرد: برخی از این مدارس با اجاره کردن سالن‌های ورزشی دانش‌آموزان را در ساعات ورزش به رغم حیاط کوچک مدرسه به آنجا منتقل کرده و فعالیت‌های ورزشی و تندرستی را در آنجا انجام می‌دهند که در این زمینه نظارت با آموزش و پرورش است .
مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر از لحاظ تخصیص منابع در تجهیز و توسعه مدارس وضعیت خوبی را شاهد بودیم اما سال گذشته تخصیص‌های ما مناسب نبود و ما از 200 مدرسه نیمه تمام که در سطح استان شروع کرده بودیم در این دو سال 65 مدرسه را تکمیل و آماده افتتاح کردیم .
لطفی افزود: شروع پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی ممنوع است و ما موظف هستیم با بهره‌گیری از توان خیرین و منابع موجود پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم که در این زمینه 15 واحد آموزشی نیمه تمام توسط خیرین در حال تکمیل شدن است .
وی در مورد مدارس نیمه تمام باقی‌مانده نیز گفت: 40 مدرسه از محل تخریب و بازسازی در اولویت تکمیل است که 15 میلیارد و 400 میلیون تومان برای تکمیل آنها اعتبار نیاز داریم که یکی از این پروژه‌ها مدرسه احداثی در شهرک سبلان است که با 40 درصد پیشرفت و نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار در اولویت تکمیل و بهره‌برداری است .
مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل بیان کرد: ما برای سفر پیش روی رئیس جمهور درخواست کردیم تا این 40 مدرسه را در قالب 200 کلاس درس با تامین اعتبار 15 میلیارد تومان تکمیل کنیم تا به سرعت زمینه احداث و تحویل آن به آموزش و پرورش فراهم آید .
لطفی با بیان اینکه 5 مدرسه در قالب 12 کلاس در شهرستان‌های پرجمعیت دانش‌آموزی با هدف رفع مشکل دو شیفته مدارس با تامین اعتبار 30 میلیارد تومان در حال احداث است، اظهار کرد: برای تکمیل اردوگاه‌ها و استانداردسازی سیستم حرارتی مدارس 25 میلیارد تومان منابع نیاز داریم .
وی به 40 نمازخانه نیمه تمام نیز در مدارس اشاره کرد و افزود: 3 میلیارد تومان اعتبار در این بخش نیاز است تا این نمازخانه‌ها نیز تکمیل و تجهیز شوند
مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل در مورد پروژه حیات طیبه با پیشرفت 40 درصد نیز اضافه کرد: در بازدید استاندار اردبیل از این پروژه برآورد اعتباری انجام شده و ما درخواست 5 میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری آن پیشنهاد کردیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.