مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی با هدف آشنایی با رشته‌های دانشگاهی محقق اردبیلی از این دانشگاه بازدید کرده و با این رشته‌ها بیش از گذشته آشنا می‌شوند.    
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به مصوبه قبلی شورا در مورد پیگیری برای تغییر قطب کنکور اظهار کرد: ما با استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی در یک قطب هستیم اما دانش‌آموزان ما اقبالی برای انتخاب رشته از دانشگاه‌های کرمانشاه و کردستان نشان نمی‌‌دهند و این خلایی را در پذیرش داوطلبان کنکور به وجود می‌آورد.    
وی به برگزاری نشست مشترک با مسئولان دانشگاه و پیگیری از طریق وزارت علوم برای تغییر قطب استان اردبیل در کنکور اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار اصلاح قطب که باید از طریق وزارت علوم پیگیری شود توسعه و افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد.    
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما تصمیم گرفتیم تا دانش‌آموزان پایه پیش‌دانشگاهی را با هدف آشنایی با رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی در قالب یک اردو به این دانشگاه ببریم تا آنها از نزدیک با رشته‌های این دانشگاه و نحوه ادامه تحصیل بیشتر آشنا شوند.    
ناصری برگزاری همایش‌های مختلف و نظرسنجی‌ها بر مبنای علاقمندی دانش‌آموزان را به رشته‌های جذاب دانشگاهی یادآور شد و گفت: امیدواریم متناسب با این مطالبات و اظهارنظر‌ها زمینه برقراری رشته‌های جدید در دانشگاه‌های استان فراهم آید.    
وی در مورد احداث پنج اردوگاه در استان بیان کرد: به غیر از پارس‌آباد که بر سر مالکیت زمین مباجثی مطرح است در شهرهای مشگین‌شهر، نمین، لاهرود و گرمی نسبت به تامین زمین از طریق اراضی ملی اقدام شده و امیدواریم احداث این اردوگاه‌ها جزو مصوبات سفر پیش روی رئیس جمهور قرار گیرد.    
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد پروژه حیات طیبه به عنوان مجتمع عظیم آموزشی که در شهرک کارشناسان در حال احداث است، تصریح کرد: در بازدیدی که استاندار اردبیل از این پروژه داشتند قرار شد از محل اعتبارات نوسازی این پروژه به سرعت تکمیل شده و بخشی از کمبود فضای آموزشی در مرکز استان برطرف شود.    
ناصری ظرفیت قانون برنامه پنج ساله ششم را در واگذاری زمین‌های آموزش و پرورش با هدف احداث مجموعه‌های تجاری را یادآور شد و اظهار کرد: ما در استان اردبیل 115 نقطه مناسب با بر مشخص را تعریف کرده‌ایم تا نسبت به واگذاری آن به متقاضیان و احداث مجموعه‌های تجاری اقدام شده و درآمد آن به آموزش و پرورش استان اردبیل اختصاص یابد.    
وی افزود: از این تعداد پنج نقطه با کروکی مشخص در اردبیل تعیین شده و اطلاعات آن در اختیار معاونت عمرانی قرار گرفته تا زمینه واگذاری آن به سرمایه‌گذاران فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.