مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: با هدف خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان اردبیل از امروز 56 مرکز خرید گندم و محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل فعال شده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، نوبخت در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در بیله‌سوار اظهار کرد: در خود این شهرستان که از آن به عنوان انبار غله استان یاد می‌شود 12 مرکز خرید فعال شدند و تلاش می‌کنیم تا از پنجم خرداد عملیات خرید را در این شهرستان با همکاری تعاون روستایی انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان با در نظر گرفتن رطوبت 14 درصد می‌توانند محصول خود را به سیلوها و انبارهای پیش‌بینی شده تحویل دهند که البته مقرر شده بالاتر از 10 تن توسط اداره کل غله خریداری و ذخیره‌سازی شود.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: مباشر خرید گندم با رقم پائین‌تر از 10 تن تعاون روستایی است که سعی می‌کنند در قبال خریدی که انجام می‌دهند مدارکی دال بر پرداخت بهای محصول خریداری شده را ارائه کنند.
نوبخت تصریح کرد: این مراکز علاوه بر خرید گندم در مغان نسبت به خرید جو و کلزا نیز اقدام خواهند کرد تا بزرگترین خرید دولتی در سال زراعی جاری اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: با هدف سیاست‌های تشویقی قرار شده به ازای هر کیلو حمل گندم به سیلوی روح‌کندی مبلغ 150 ریال نیز به مبلغ خرید اضافه شود.
در این بازدید فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در سخنانی اظهار کرد: کشاورزان نباید در برداشت محصول عجله کنند چرا که مراکز خرید به صورت شبانه‌روزی در سه ماه آینده فعال خواهند بود تا امر خرید را به دقت انجام دهند.
قبادی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از پنجم خرداد عملیات برداشت گندم در منطقه آغاز شود تا به تدریج کشاورزان محصول خود را به انبارهای شرکت تعاونی و غله تحویل داده و مدارک مربوط به فروش محصول را دریافت کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.