به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این تعداد 245 نفر به علت مهریه، 78 نفر به علت نپرداختن نفقه و 436 نفر هم به علت سایر محکومیت های مالی در استان زندانی هستند.
وی اظهار کرد: نهایت سعی دستگاه قضایی این است که پرونده محکومان مالی منجر به سازش و مصالحه گردد و تلاش فراوانی برای این کار در ستاد دیه، واحدهای مصالحه شورای حل اختلاف و اجرای احکام صورت می گیرد.
وی بیان کرد: متاسفانه در استان اردبیل تعداد محکومان مالی بیشتر است و 35 هزار محکوم مالی وجود دارد که پرونده آنها در بخش های مختلف سیستم قضایی در پیگیری و جریان است.
حجت الاسلام قاصدی گفت: محکومان مالی انسانهای بزهکار و هنجار شکن در جامعه نیستند بلکه افراد آبرومند و با خانواده ای هستند که ناخواسته دچار مشکلات شده اند.
مدیر کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه آسیب های زیادی اعضای خانواده محکومان مالی را تهدید می کند، افزود: برای حفظ آبروی افرادی که غیر عمد دچار مشکلات شدند ستاد دیه و سیستم قضایی احساس مسئولیت کرده و وارد کار شده تا با کمک خیرین و مردم زمینه آزادی چنین افرادی را از زندان فراهم کند.
پارسال در مجموع 438 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد که به خاطر محکومیت های مالی در حبس بودند با کمک خیرین، استفاده از تسهیلات بانکی، همکاری قضات و شورای حل اختلاف و گذشت شاکیان از زندانهای استان آزاد شدند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.