به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل افزود: برش شهرستانی برای ایجاد اشتغال در سال 97 مشخص شده و دستگاه‌ های اجرایی باید به ایجاد اشتغال در حوزه خود عمل کنند.
وی با اشاره به این که برش شهرستانی اشتغال در شهرستان اردبیل مشخص شده گفت: هر یک از دستگاه‌ های اجرایی سهمیه خود را اعلام کردند که باید تا پایان سال این موضوع به طور عملی تحقق یابد.
زنجانی تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم اولویت اساسی است و برنامه‌ریزی شده تا امسال شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در منطقه باشیم.
وی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی مبنای کار قرار گرفته و با توجه به این که کشت گیاهان دارویی نیاز کمی به آب دارد باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود تا شاهد توسعه گیاهان دارویی در اردبیل باشیم.
زنجانی افزود: اردبیل ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد و باید با برنامه‌ ریزی و صرفه‌ جویی آب در بخش کشاورزی توسعه آبیاری نوین مبنای کار قرار بگیرد.
او تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری را یک امری مهم دانست و گفت: در این زمینه دستگاههای اجرایی باید اقدامات عملی شده خود را ارائه دهند تا نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه اشتغال به مردم اطلاع داده شود.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن موثر است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.