به گزارش ایرنا ، عبدالرضا بیگناه روز دوشنبه در جلسه گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی در ایران کشور ما پتانسیل بالایی در حوزه زنبورداری و تولید عسل دارد و فصل‌های بهار و تابستان اوج فعالیت زنبورداران کشور محسوب می‌ شود.
او گفت: دولت باید از حوزه‌ های مختلف زنبورداری و تولید عسل کشور حمایت کند تا شاهد رشد و رونق بیش از پیش این حرفه باشیم.
او تشریح کرد: امروزه شاهد صادرات این محصول هستیم اما باید دولت در راستای افزایش صادرات عسل به کشور های خارجی برنامه ویژه داشته باشد زیرا که صادرات عسل می‌ تواند ارزآوری مضاعف و اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در کشور را رقم بزند.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در افزایش آگاهی و شناخت افکار عمومی نسبت به ارزش غذایی و دارویی عسل گفت: صنعت زنبور داری که جایگاه آن از منظر تولید ، اشتغال و تامین نیاز مصرف کنندگان بویژه از حیص دارویی بسیار حائز اهمیت است باید بیش از پیش مورد حمایت مسئولین و دست اندرکاران قرار بگیرد.
جاوید صحرایی افزود: نامگذاری یک روز از سال به نام روز جهانی زنبور عسل یک اتفاق مهمی است تا در افکار عمومی یک نقطه عطفی در راستای شناساندن اهمیت عسل و جایگاه صنعت زنبور عسل ایجاد شود تا بلکه یک توازن علمی و منطقی بین عرضه و تقاضای آن تشکیل شود.
وی اظهارامیدواری کرد تشکل های غیردولتی در بخش تخصصی زنبور عسل بیش از پیش ارتباط جهاد کشاورزی را به عنوان دستگاه حاکمیتی با تولید کنندگان تقویت کنند و اثرات آن در افزایش تولیدات اقتصادی و صنایع جانبی توام با اشتغالزایی نمایان شود.
بر اساس نتایج طرح آمارگیری از زنبورستان ها 319 هزار و 904 کندوی زنبور عسل در استان اردبیل شمارش شده که از این تعداد 318 هزار و 314 کندو مدرن و مابقی بومی است.
حدود پنج درصد از کندوهای استان سنتی و 99.5 درصد آن مدرن است.
سالانه بیش از 6 هزار تن عسل در استان اردبیل تولید می شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.