به گزارش ایرنا، عبدالرضا بیگناه روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی زنبور عسل در اردبیل با بیان اینکه خام فروشی عسل ارزش افزوده این محصول را پایین آورده افزود: برای رهایی از این مشکل ی بایست صنایع تبدلی و بسته بندی در اردبیل راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: ورود سرمایه گذاران در این بخش شکوفایی و بهره وری صنایع وابسته به عسل را سبب خواهد شد.
وی با بیان اینکه وضعیت تولید عسل در سال‌جاری مطلوب است، افزود: زنبورداری کشور به عنوان یک صنعت ارزشمند با بهره مندی هزاران خانوار از آن و اشتغالزایی قابل توجه روز به روز در حال تبدیل شدن به یک صنعت فاخر و ارزشمند است.
رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران بیان کرد: مسئولان با هدف حمایت از زنبور داران زمینه تولید و عرضه با کیفیت را فراهم و از واردات بی رویه عسل در کشور جلوگیری کنند.
عیسی شاهی زارع رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل هم در این جلسه خواستار حمایت دولت از زنبورداران و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول شد .
وی افزود: زنبورداری یک صنعت است که بقا و دوام آن با طبیعت سر و کار دارد و اگر از چرخه طبیعت حذف شود فاجعه جبران ناپذیری در طبیعت اتفاق می افتد.
شاهی زارع ادامه داد: عسل سبلان به لحاظ کیفی مشتریان خاص خود را دارد اما باید تلاش شود سرمایه گذاری های بخش خصوصی در شکوفا کردن این صنعت در اردبیل گسترش یابد.
در این جلسه هریک از زنبورداران مشکلات موجود این صنعت را بیان کردند .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.