به گزارش ایرنا ، دکتر صادق صالحی روز شنبه به خبرنگاران افزود: مشکلی از بابت تامین واکسن تب برفکی در استان وجود نداشته و مایه کوبی در جمعیت دامی استان همچنان در جریان است.
وی بیان کرد: مایه کوبی در جمعیت دامی سبک استان با اولویت دام های کوچ رو و عشایر و نیز در جمعیت دامی سنگین همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مایه کوبی دام های سبک به صورت کاملا رایگان و با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی انجام می شود، اضافه کرد: واکسن مورد نیاز برای دام های سنگین منطقه تامین شده و طرح ضربتی مبارزه با این بیماری با اولویت مناطق پرخطر و ریسک پذیر در حال اجراست.
مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: در دام های سنگین فقط هزینه واکسن وارداتی از دامدار اخذ و هزینه عملیات مایه کوبی با تامین منابع مالی اجرای طرح از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.
دکتر صالحی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای اجرائی در این حوزه، خواستار همکاری رسانه ها در جهت اطلاع رسانی و آموزش دامداران، دامپروران ، روستائیان و عشایر منطقه و سایر گروههای هدف در مبارزه با این بیماری شد.
وی از عموم دامداران ، دامپروران و روستائیان استان خواست در راستای پوشش حداکثری این طرح با گروه های سیار مایه کوبی همکاری لازم داشته باشند.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.