معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات مرمت و احیا سرای وکیل بازار تاریخی اردبیل هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به‌گزارش ایلنا، منصور عالیقدر با اعلام این خبر تصریح‌کرد: عملیات مرمت، حفاظت و احیای بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل به صورت مستمر در جریان است.

وی به اذعان به ثبت ملی بازار تاریخی اردبیل اضافه کرد: در این مجموعه با هشت هکتار یکی از کارگاه های فعال مرمت و بازسازی دایر است و در دهه های اخیر نیز اقداماتی شایان توجه صورت پذیرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله اقدامات را مرمت و بهسازی راسته علافان، کفاشان، قیصریه، سرای انجیرلو و راسته بازار خشکبار فروشان برشمرد.

عالیقدر متذکر شد: علاوه بر این سال گذشته راسته بازار چاقوسازان نیز مرمت شد و امسال نیز مرمت سرای وکیل در دستور کار است.

وی با تاکید به اینکه مرمت و احیای سرای امام جمعه نیز در اولویت میراث فرهنگی است و امسال حداقل مرمت اضطراری این بخش از بازار عملیاتی می شود.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: به منظور مرمت و حفاظت از بازار ضروری است خود بازاریان نیز مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

وی با اذعان به نیاز احداث پارکینگ در مجاورت بازار تاریخی تصریح کرد: احداث پارکینگ و معابر شهری به تنهایی در حوزه میراث فرهنگی نیست و نیازمند همکاری برخی نهادهای اجرایی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.