به گزارش ایرنا، اکبر بهنام جو روز شنبه در دیداز چند روستای گردشگری شهرستان سرعین گفت: غارهای موجود در روستای تاریخی کنزق فرصت مناسبی برای ایجاد بوم‌گردی در این منطقه گردشگرپذیر است.
وی بیان کرد: مطالعات احیای این غارها انجام گرفته وبزودی مذاکره با یک سرمایه گذار مجرب برای به تکمیل این بنای تاریخی که مکمل بسیار خوبی برای بهبود صنعت گردشگری شهرستان سرعین خواهد بود ، اقدام می شود .
وی با اشاره به وجود غارهای تاریخی فراوان در شهرستان سرعین تشریح کرد: طرح مطالعات بوم‌گردی در این منطقه از هفته آینده آغاز شده و همزمان جذب سرمایه‌گذا در این منطقه را در اولویت کاری قرار می‌ گیرد.
وی افزود : تلاش بر این است اجرای هر طرحی در کنزق بدون تخریب یا تحت تاثیر قرار دادن بافت این منطقه باشد و امیدوار می رود روستای کنزق تا سال آینده به طور مناسب به یک مکان گردش پذیر تبدیل کرده و به بهره‌برداری برسد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیزدر این دیدار قدمت تاریخی این معماری بی نظیر باستانی را 2 هزار و 500 سال و در دوره اشکانیان عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود بیش از 200 غار تاریخی حفاری و برای استفاده از بوم گردی بهره برداری شود.
فلاحی با اشاره به تجربه موفق روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی گفت: اگر این بنا با قدمت و جاذبه خاص به عنوان یک شهر زیر زمینی بین المللی مطرح گردد، عاملی برای توسعه صنعت گردشگری و خارج شدن سرعین از تک محوری بودن خواهد شد
وی بیان کرد: تکمیل زنجیره گردشگری شهرستان سرعین و خارج کردن این شهرستان از تک بعدی بودن ظرفیت گردشگری اصلی‌ترین هدف سازمان میراث فرهنگی است.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل واقع است.
7116/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.