حمید لطف اللهیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طراحی این ساحل بندی به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن با هدف ایجاد امکانات گردشگری و جذب گردشگران در سال جاری آغاز می شود .
وی بیان کرد: ساماندهی ورودی قدیمی شورابیل نیز در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن پارکینگ های سه گانه در ورودی های شورابیل و پارکینگ مرکز تجاری شوراسنتر راه اندازی خواهد شد.
شهردار اردبیل از تسریع در عملیات اجرایی طرح پل قدس خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پل قدس اردبیل با تامین مصالح مورد نیاز در روزهای آینده تسریع شده و در یک زمانبندی مشخص تکمیل می‌شود.
وی افزود: اتمام طرح پل قدس نیازمند بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار است و شهرداری متعهد شده 50 درصد آن را به زودی به پیمانکار پرداخت کند.
لطف اللهیان درباره راه اندازی زیپ لاین در منطقه شورابیل افزود: این طرح به عنوان یکی از طرح های تفریحی این منطقه است که با اخذ تاییدیه استاندارد در تیرماه سال جاری راه اندازی و آماده ارایه خدمات به گردشگران می شود .
شهردار اردبیل گفت:این زیپ لاین اولین زیپ لاین رفت وبرگشت موتوری به طول 475 متر و با سرعت 6 متر در ثانیه در اردبیل است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران است، این دریاچه در گذشته بسیار شور بود و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می توان به امکانات قایقرانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستوران است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.