مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از ساخت 300 واحد مسکن امید در محلات شهر اردبیل در قالب احیای بافت فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محبوب حیدری در جلسه بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار کرد: در سطح کشور و در 2 هزار و 700 محله برنامه‌های عمرانی و بهسازی تعریف شده که هر سال قرار است در 270 محله در کشور عملیات بازآفرینی انجام شود که ما در استان اردبیل نیز با شناسایی محلات این کار را شروع کردیم به طوری که در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد محلات هدف شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: قرار است تا پایان امسال در همه شهرستان‌های استان مطالعات بازآفرینی شهری آغاز شود تا ما بتوانیم برنامه‌ریزی منسجمی را در این حوزه انجام دهیم. مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در سالجاری قرار است یک هزار و 250 فقره تسهیلات به ارزش 50 میلیارد تومان به ساکنین بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اعطا شود که در این راستا در دولت تدبیر و امید با هدف تثبیت سکونت در این محلات ساخت مسکن امید در دستور کار قرار گرفته که سهمیه استان اردبیل نیز ساخت 300 واحد مسکن امید است.
حیدری هزینه‌کرد 12 میلیارد تومانی راه و شهرسازی را در این محلات در قالب پروژه‌های تعهد شده یادآور شد و گفت: در این محلات نسبت به احداث پارک، مجتمع‌های فرهنگی و برخی تاسیسات خدمات‌رسانی اقدام شده که سعی بر این است در یک برنامه‌ریزی چهار ساله در این محلات بتوان برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای را انجام داد.
وی در ادامه به قابلیت‌های بودجه 97 اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری مستمر برای پروژه راه اردبیل – مشگین‌شهر – اهر 14 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که این رقم 7 برابر سال‌های گذشته است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص 19 میلیارد تومان برای پروژه راه کلور – درام – فیروزآباد، 15 میلیارد تومان برای بهسازی راه‌اصلی جلفا، اصلاندوز، پارس آباد – بیله‌سوار، 14 میلیارد تومان برای بهسازی سه راهی رضی – امیرکندی خبر داد و افزود: ما نه تنها در بودجه امسال کاهش اعتبار نداریم بلکه تا چهار برابر با افزایش بودجه در اکثر حوزه‌های راه روبرو هستیم.
حیدری ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌هایی که مسئولان استان انجام دادند از تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای استفاده کردیم به طوری که دو پروژه مهم دوبانده اردبیل – سرچم و اردبیل – آستارا در پیوست یک قانون بودجه آمده و ما سعی خواهیم کرد در قالب این ردیف بودجه این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم.
وی در مورد پروژه اردبیل – آستارا و حداقل اعتبار مورد نیاز برای دوبانده کردن این تصریح کرد: 200 میلیارد تومان برای این پروژه نیاز است که ما طی امسال و سال آینده سعی خواهیم کرد این منابع را جذب کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: پروژه سه راهی صحرا – گرمی – بیله‌سوار – پارس‌آباد در جدول 20 قانون بودجه ذکر شده و ما برای اجرای این پروژه به طول 450 کیلومتر به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که یک کار سخت و دشوار می‌باشد.
حیدری همچنین به پروژه چهارخطه پارس‌آباد – سربند به عنوان یک نقطه حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: برای این پروژه نیز به طول 20 کیلومتر 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ما با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار سعی کردیم تا عملیات اجرایی این پروژه را نیز آغاز کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.