مسعود آسیابی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط لازم برای توسعه مکانیزاسیون استان در سال جاری با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی و اخذ تسهیلات بانکی برای خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی فراهم شده است.
وی گفت: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در زیربخش های کشاورزی از جمله زراعت ، باغبانی ، تاسیسات دامداری ، مرغداری ، شیلات ، منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است.
او از بهره برداران در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت های جهاد کشاورزی تابعه نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.
وی افزود: یکی از وظایف اصلی مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شرایط مناسب برای رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید محصولات زراعی ، باغبانی و دام و طیور است.
وی همچنین در زمینه نحوه حمایت از باغداران آسیب دیده در سال جاری در اثر سرمای دیر رس بهاره نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل جزو مناطق سردسیر کشور می باشد متاسفانه هر سال به علت سرمای اول فصل و تگرگ شاهد خسارات جبران ناپذیر در باغ های میوه استان هستیم.
او گفت: برای مقابله با این مشکل سیستم ها و ماشین های خاص برای جلوگیری از خسارات سرما و تگرگ تولید شده که باغداران با نصب سیستم های فوق در باغ ها می توانند بخش قابل توجهی از خسارات ناشی از سرما و تگرگ را کاهش دهند.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.