به گزارش ایرنا، حسن محمدی روز چهارشنبه درهفتمین سیمنار پاسخگویی بار جهت کاهش پیک ویژه صنایع در اردبیل افزود: امسال نیز واحد های تولیدی صنعتی و دارندگان چاه های کشاورزی که در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و تعامل کنند مشوق و پاداش خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد پیک بار مصرف در اردبیل باید کم شود، بیان کرد: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری می باشد.
وی از انعقاد قرارداد شرکت توزیع نیروی برق با واحدهای تولیدی و ادارات استان برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار برای رسیدن به اهداف مورد نظر خبر داد.
وی اضافه کرد: زمان اوج پیک بار برای ادارات و دستگاههای اجرایی استان ساعت 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر و برای واحدهای تجاری و خانگی 19 تا 23 شب می باشد و مصرف کنندگان باید سعی کنند در این ساعات از مصارف غیر ضروری و پر مصرف پرهیز کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: امسال با توجه به شرایط اقلیمی 50 درصد از تولیدات برق آبی کم شده است و همچنین پیش بینی می شود 6.6 درصد میزان مصرف نسبت به سال 96 افزایش یابد که باید مصرف کنندگان با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف شرکت توزیع برق استان را در ارائه خدمات مطلوب‌تر و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته یاری کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این آئین گفت: 528 هزارو 38 مشترک در استان اردبیل وجود دارد که 434 هزارو 208 آن مشترک یعنی بیش از 82 درصد آن خانگی است که حدود 40 درصد از مصرف انرژی برق در استان در این بخش خانگی است.
رئوف حسن‌پور افزود: این در حالی است که حدود 22 درصد مشترکین برق در استان مربوط به بخش تولید و معدن، 16 درصد مربوط به بخش کشاورزی و 15 درصد هم مربوط به بخش عمومی است.
وی اظهار کرد: هزینه سوخت، تبدیل انرژی در نیروگاه‌ها، انتقال و توزیع در قیمت تمام شده برق موثر هستند.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته برق گرانتر از ایران به مصرف کنندگان عرضه می شود، بیان کرد: در کشور ما به طور میانگین برای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی 660 ریال از مشترکین اخذ می شود این در حالی است که این رقم در کشور آمریکا چهار هزار و 500 ریال، آلمان 12 هزار ریال، انگلیس هشت هزار ریال و فرانسه شش هزار ریال می باشد.
در این آئین از 25 واحد تولیدی و دستگاههای دولتی و کشاورز که پارسال در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری کرده بودند با اهدای لوحی تجلیل شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.