به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: شوری آب موجب شده تا شهروندان برای تهیه آب شرب شیرین روی به سمت چشمه هایی آورند که آب این چشمه ها نیز بدلیل غیر تحت پوشش بودن شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی و خارج بودن از شبکه کلرزنی غالبا آلوده ، غیر بهداشتی ، میکروبی بوده و برای سلامتی شهروندان بسیار مضر است.
وی گفت: آزمایش های اخیر انجام شده از آب شرب شبکه آبرسانی هشجین حاکی از افزایش غلظت املاح و نمک موجود در آب داخل لوله های شبکه است و برغم هشدارهای قبلی داده شده به شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال برای اصلاح این مشکل همچنان مشکل شوری آب شرب اهالی این شهر را رنج می دهد.
وی با توصیه به مردم هشجین به پرهیز از استفاده از آب چشمه های طبیعی اظهار کرد: شوری آب مختص شهر هشجین نبوده و بررسی های صورت گرفته از وضعیت آب شرب چند روستای بخش خورش رستم نیز حاکی از افزایش نمک آب شرب این روستاها است.
وی با بیان اینکه خارج از دسترس بودن آب چشمه های طبیعی موجود مانع از کلرزنی مدام و گند زدایی آب شده افزود: پرهیز از استفاده از آب چشمه ها برای پیشگیری از شیوع بیماری های مختلف به عموم مردم توصیه می شود.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه دلایل ارائه شده از سوی مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری در هدایت فاضلاب خام به داخل رودخانه هروچای را مردود دانست.
فریدون بابایی گفت: در مسائلی که بهداشت عمومی و سلامتی مردم مورد تهدید است کمبود اعتبار برای تعمیر و تجهیز تصفیه خانه و یا ورود آب باران به داخل شبکه فاضلاب به علت وجود نواقص در این شبکه نمی تواند بهانه ای برای به مخاطره انداختن سلامتی مردم از سوی این شرکت باشد.
وی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال به هر صورت ممکن باید برای کاهش شوری آب شهر هشجین با استفاده از روش های جایگزین از جمله اجرای طرح آب از روستای سوسهاب در فصول غیر زراعی به این شهر سریع اقدام کند و فرمانداری نیز در تامین اعتبار مورد نیاز با این شرکت همکاری خواهد کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.