ایرج سپیدکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با هدف معرفی قابلیت های شهرستان نیر و استان اردبیل در حوزه گردشگری غذا برگزار می شود.
او با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز 12 دوره از این جشنواره اضافه کرد: در دوره سیزدهم نیز 70 غرفه به منظور برگزاری این جشنواره در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر پیش بینی شده است.
او اظهار کرد: از این تعداد 50 غرفه برای آش و غذاهای سنتی و 20 غرفه برای معرفی و فروش سوغات و صنایع دستی تولیدی استان اختصاص می یابد.
سپیدکار گفت: این جشنواره مطابق روال سال های گذشته در سطح ملی برگزار می شود و پیش بینی شده در این دوره نیز بیش از 20 استان از سراسر کشور در این رویداد فرهنگی حضور یابند.
او افزود: مدت سه روزه در نیمه دوم تیر ماه سال جاری برای برگزاری این جشنواره پیش بینی شده و امسال در نظر داریم بازی های بومی محلی را نیز همزمان با جشنواره برگزار کنیم.
نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی ، تاریخی ، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم اندازهای طبیعی ، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.
انواع آش از جمله آش دوغ اردبیل ، آش شله ‌زرد ، آش رشته کرمانشاهی ، آش ترش زنجان، آش گوجه، آش قندانک، آش آلبالو، آش گیلدیک، آش میوه ‌ای ، یارما آشی، آش سوپ ، آش عدسی و ... به گردشگران و شرکت کنندگان در جشنواره آش نیر عرضه می شود.
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.