به گزارش ایرنا، اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی دانشگاههای کشور با حضور 217 ورزشکار از 124 دانشگاه از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی، ورزشی دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.
مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور و سرپرست انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون وزنه برداری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این رقابت ها در گفت وگو با ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات ورزشکاران دانشجوی دانشگاههای پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، علمی کاربردی ، دانشگاههای زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرکت کرده اند.
عبدالمهدی نصیرزاده افزود: نفرات برتر این دوره از رقابت ها اعضای تیم ملی دانشجویان کشورمان را تشکیل خواهند داد و به سومین دوره مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان که از چهاردهم تا هیجدهم تیر ماه امسال در کشور چک برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.
وی اظهار کرد: در دسته 59 کیلوگرم مهرداد ظفری از دانشگاه آزاد مرودشت، در دسته 66 کیلوگرم احمد رضا بابا احمدی از دانشگاه آزاد مبارکه و در دسته 74 کیلو گرم یاسین انصاری از دانشگاه آیت الله بروجردی به مقام قهرمانی رسیدند.
وی بیان کرد: در دسته 83 کیلوگرم محمد رئیسی از دانشگاه پیام نور فارس در مجموع با رکورد 707 کیلوگرم شگفتی ساز شد و ضمن کسب عنوان قهرمانی 22.5 کیلوگرم رکورد کشور و 2.5 کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد.
نصیرزاده گفت: همچنین در دسته 93 کیلوگرم مهدی نصیری از دانشگاه پیام نور فارس، در دسته 105 کیلوگرم محمد خالصی حقیقی از دانشگاه آزاد مرودشت، در دسته 120 کیلو گرم محمد قیاسی از دانشگاه پیام نور ایلام و در دسته 120+ کیلوگرم علیرضا کاکاوند از دانشگاه آزاد قزوین موفق به کسب عناوین اول شدند.
پاورلیفتینگ یا وزنه‌ برداری قدرتی یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد و هر دو شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند.
اسکوات (قراد دادن هالتر در پشت گردن و یک بار نشستن و برخاستن)، پرس سینه (بر روی میز پرس سینه به پشت خوابیـدن و یک بار آوردن هالتر تا امتداد سینه ها و بالا بردن هالتر) و ددلیفت (بلند کردن هالتر از روی زمین تا زانو با کمـر صـاف) سه حرکت اصلی در رشته ورزشی پاورلیفتینگ می باشد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.