به گزارش ایرنا ، صفر فتح الله زاده روز سه شنبه در جلسه شورای زکات خلخال افزود: در حالی که سقف زکات جمع آوری شده از مردم در سال گذشته برای خلخال یک میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی مرکز استان تعیین شده بود، مردم این شهرستان بیش از این مبلغ پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه هزینه کرد زکات مال جمع آوری شده از مردم و توزیع آن در بین محرومان با نظارت مستقیم امام جمعه و رییس شورای زکات صورت می گیرد، گفت: 76 درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به 400 خانوار نیازمند جامعه توزیع و 24 درصد نیز برای عمران و آبادانی روستاهای زکات دهنده هزینه شده است.
فتح الله زاده اظهار کرد: سقف زکات امسال خلخال یک میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی مرکز استان تعیین شده که انتظار می رود همانند سال گذشته اهالی بیش از سقف تعیین شده زکات مال به این نهاد حمایتی محرومان پرداخت کنند.
وی گفت: از مجموع بیش از 140 روستای دارای سکنه خلخال تنها 22 روستا مشمول پرداخت زکات مال بدلیل کشت محصولات زراعی هستند که همه ساله کار جمع آوری زکات از این روستاها با کمک 90 عامل افتخاری زکات شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی ، بسیج ، تعاون روستایی فرمانداری و دهیاری های تابعه و تلاش روحانیون منطقه در ترویج فرهنگ زکات در جامعه صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته علاوه بر زکات مال جمع آوری شده مردم بیش از 25 میلیارد ریال بصورت های مختلف کمک به محرومان و نیازمندان جامعه به کمیته امداد امام خلخال کمک مالی کردند.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه کسب رتبه اول استان در پرداخت زکات مال از سوی مردم این شهرستان را افتخاری بزرگ برای اهالی نوع دوست منطقه دانست و گفت: زکات عامل بسیار مهم فقر زدایی جامعه است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.