به گزارش خبرنگار ایرنا، اشتفان شولتز دوشنبه شب در جمع تجاراستان در اتاق بازرگانی اردبیل افزود: با علم و آگاهی از خروج آمریکا از برجام با سفر اقتصادی به اردبیل خواستیم نشان و علامتی از تعامل رو به گسترش با ایران به دنیا نشان دهیم.
او اضافه کرد: شاید حضور فعالان اقتصادی اتریش در ایران به خاطر برخی تحریم ها شرایط دشواری داشته باشد اما وین مصمم به حفظ و توسعه همکاری های خود با ایران در هر شرایط بوده و شرکت های اتریشی نیز همچنان تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند.
وی تاکید کرد که دو طرف تلاش خواهند کرد تا موانع موجود در کشورهایشان را برای حضور بازرگانان ایرانی و اتریشی برطرف سازند.
سفیر اتریش در تهران اظهار کرد: مناسبات دو کشور از دوران شاه اسماعیل صفوی تاکنون مستحکم و دوستانه بوده و امسال یکصد و شصتمین سال روبط دیپلماتیک با ایران را گرامی می داریم.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران اتریش و اردبیل اشتیاق بیشتری برای مراودات تجاری و اقتصادی دارند گفت: در این سفر مسایل مربوط به تسهیل این همکاری ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دبیر کل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی اردبیل نیز در این نشست گفت: در سال های اخیر همکاری و مراودات اقتصاد و تجاری استان اردبیل با اتریش گسترش یافته و همچنان امیدوار به گسترش این همکاری ها می باشیم .
حسین وثوقی ایرانی افزود: در گذشته یک شرکت بزرگ اتریشی طرح گردشگری اردبیل را مورد مطالعه قرار داده و انتظار می رود سرمایه گذاری در این زمینه اجرایی شود.
وی بیان کرد: اتریش جز 10 کشوری است که شهروندان آن بیشترین سفر سیاحتی در جهان را دارند و استان اردبیل نیز در آستانه ورود گردشگران اتریشی می باشد.
وی افزود: سال گذشته هیاتی از علویان اتریش در اردبیل حضور یافته و از این پس نیز در انتظار ورود گردشگران این کشور به استان می باشیم .
وثوقی ایرانی با اشاره به علاقمندی شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو در استان اردبیل گفت: گسترش همکاریها ی کشاورزی ، گردشگری و دانشگاهی با اتریش نیز مد نظر است.
او همچنین گفت:خواهر خواندگی اردبیل با یکی از شهرهای اتریش نیز پیشنهاد شده و این امر پیگیری می شود.
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.