دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با هرگونه تخریب و تعرض به حریم رودخانه بالیقلو در مسیر حرکت این رودخانه برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در این رودخانه داخل شهری به اقدامات غیرقانونی دست بزنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر با همراهی منابع طبیعی 19 پاسگاه ویژه در مناطق مختلف استان با 80 نفر نیرو فعال است و ضابطین خاص قضائی نیز در کنار این مجموعه تلاش می‌کنند تا با هرگونه تخلف و رفتار غیرقانونی در این حوزه برخوردی جدی داشته باشند.
وی ضرورت نظارت و تقویت مقوله آموزش را برای ضابطین عام و خاص با همراهی و همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا برای ضابطین خاص کارت شناسایی صادر کرده و در کنار آن با راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی سعی در سرعت دادن به کارها در این بخش و رسیدگی به پرونده‌ها داریم.
دادستان اردبیل با قدردانی از پیگیری محیط زیست در خرید و بکارگیری تجهیزان توین کنترلی و مراقبتی در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین مناطق حفاظتی گفت: ما در جنوب و مرکز استان مشکلی در بخش منابع طبیعی و تصرف اراضی ملی نداریم و تنها در شمال استان شهرهایی نظیر بیله‌سوار و جعفرآباد با برخی تحرکات در تخریب اراضی ملی روبرو هستند که با تلاش مجموعه انتظامی و قضائی سعی بر کنترل این حرکت‌ها و اقدامات است.
عتباتی در ادامه به تشدید برنامه‌های نظارتی در ایام نوروز و نتابج موفقیت‌آمیز در اجرای طرح‌های کنترلی و نظارتی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: گزارشی که اکثر ادارات به ما داده‌اند با افزایش نظارت‌ها و کنترل‌ها در ایام تعطیلات نوروزی تصرف و تجاوز به اراضی ملی و حریم جاده‌ها به شدت کاهش یافته و پرونده خاصی در این حوزه شکل نگرفته است.
وی وضعیت رودخانه بالیقلو و تعرض و تصرف در بستر این رودخانه را یادآور شد و بیان کرد: ما در مسیر رودخانه بالیقلو از شام‌اسبی تا طالب قشلاقی ورود پیدا کرده و بررسی‌های خود را انجام دادیم به طوری که برخی سهل‌انگاری‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل رخ داده که در این زمینه پرونده کیفری و اعلام جرم در سال گذشته انجام و پرونده وارد فاز رسیدگی شده است.
دادستان اردبیل ضرورت نظارت بر برداشت‌های غیرقانونی را در داخل و حریم رودخانه و همچنین ساخت و سازها در این حریم را یادآور شد و تصریح کرد: در محدوده تپه نادری یکسری تصرفات غیرقانونی و تغییر کاربری انجام شده بود که با پیگیری مراجع قضایی به سرعت به تخلفات انجام شده رسیدگی و اقدامات در چارچوب مشخص انجام شد.
عتباتی با انتقاد از برخی پیمانکاران شهرداری که مصالح را در حریم و حتی داخل رودخانه دپو کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به رخداد سیلاب در این مسیر و مشکلات احتمالی به وجود آمده سعی بر این است تا از هرگونه ساخت و ساز در بستر و کف رودخانه جلوگیری شده که در این زمینه جای دارد از همکاری‌های مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قدردانی کنیم.
وی افزود: ما هیچ محدودیتی را در حمایت از مجموعه محیط زیست، منابع طبیعی و شرکت آب در برخورد جدی و قانونی و بدون مماشات با متخلفین نداریم و تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا درر مجرای قانونی اقدامات خود را انجام دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.