به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: پایان اردیبهشت آخرین مهلت برای توقف فعالیت محل فعلی دفن زباله های خلخال و راه اندازی سایت جدید در منطقه یلوجه است.
وی گفت: دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز بر توقف فعالیت محل دفن فعلی زباله های شهر که سلامتی شهروندان را تهدید می کند، تاکید داشته و در این زمینه باید جوابگوی دستگاه قضایی شهرستان نیز بود.
جوادی اظهار کرد: انتقال روزانه بیش از 60 تن زباله به محلی در مجاورت شهر و نگهداری آن در حوالی مناطق مسکونی با توجه به تولید گازهای سمی حاصل از انباشت هزاران تن زباله بصورت روباز در این محل راه اندازی سایت جدید دفن زباله ها را ضروری کرده و برای انجام این کار شهرداری دست نیاز به سوی فرمانداری و مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه پسماند این شهرستان کرده است.
وی گفت: در حالی که 10 میلیارد ریال اعتبار استانی برای راه اندازی این سایت که زمین آن 2 سال پیش از منابع طبیعی خریداری شده اختصاص یافته و شهرداری برای راه اندازی این محل تلاش می کند معارضت اهالی روستای یلوجه با اجرای این طرح مانع از دستیابی به اهداف کارگروه پسماند استان و شهرستان در راه اندازی سایت جدید و حل مشکل چند ساله محل فعلی دفن زباله های خلخال شده است.
شهردار گفت: در حالی که معضل فعالیت محل دفن زباله های این شهر از 20 سال پیش در کارگروه های مختلف شهرستان و استان طرح شده محل سایت جدید دفن زباله ها در منطقه یلوجه که بر اساس رعایت 19 شاخص تعیین شده کشوری برای انتخاب محل دفن و دفع زباله های کشور انتخاب شده در سال 1388 مورد تایید کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل قرار گرفته ولی بدلایل مختلف در راه اندازی این محل تاخیر شده است.
وی اظهار کرد: در حالی که مهلت اعلام شده ا سوی مرکز استان برای راه اندازی سایت جدید پایان فروردین ماه سال جاری اعلام شده بود در جلسه مورخه 16 اردیبهشت امسال دوباره بر راه اندازی این محل تا پایان اردیبهشت ماه تاکید شده و شهرداری قصد دارد با کمک مسئولان سایر دستگاه های اجرایی شهرستان این کار را در مهلت تعیین شده عملیاتی کند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز در این جلسه گفت: 24 هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه یلوجه این شهرستان برای راه اندازی سایت جدید دفن زباله ها به شهرداری واگذار شده است.
عباس جعفرزاده افزود: این مکان میله گذاری شده و هیچ گونه زمین کشاورزی متعلق به اشخاص در داخل این اراضی قرار ندارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.