نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل قابل دفاع و پذیرش نیست و باید ضعف‌های موجود برطرف شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رضا کریمی در حاشیه نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی با استاندار اردبیل. در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان استان در مقاطع مختلف همواره یاریگر و پشتیبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تیم مدیریتی این وزارت بودند که در نقطه مقابل این حمایت‌ها انتظار داریم عملکرد قابل قبولی را در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی شاهد باشیم.
وی به سفر دیرهنگام رئیس سازمان تامین اجتماعی به استان اردبیل و برخی ضعف‌ها و نامهربانی‌ها در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: در قبال این غفلت‌ها انتظار می‌رود به ازای کارهایی که سازمان تامین اجتماعی در استان همسایه ما آغاز کرده در اردبیل نیز نسبت به انجام آن اقدام کند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس کلنگ‌زنی و ساخت 5 مجموعه درمانی را در استان همسایه تبریز یادآور شد و گفت: بعد از 15 سال رئیس سازمان تامین اجتماعی به این استان سفر کرده و شایسته است به ازای 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان قول مساعد برای اجرای پروژه‌هایی نظیر بیمارستان 500 تختخوابی و تجهیز راه‌اندازی درمانگاه‌ها و راه‌اندازی شعبه سه تامین اجتماعی را در اولویت قرار دهند.
کریمی محروم ماندن استان اردبیل را از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه تامین اجتماعی یادآور شد و افزود: انتظار می‌رود در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت این سرمایه‌گذاری انجام شود.
در این نشست معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با اشاره به پرداخت اسناد خزانه به جای پول به پیمانکاران اظهار کرد: باید سازمان تامین اجتماعی در پرداخت بیمه کارگران نیز به صورت نقد کمک‌کار این پیمانکاران باشد.
بهروز ندایی به گله‌مندی شهرداری‌ها از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در قالب قانون تجمیع عوارض حق بیمه‌ای که تامین اجتماعی از صاحبان طرح می‌گیرد مربوط به کل عوارض ساختمانی است در حالی که باید به تناسب پروانه ساخت اعمال حق بیمه انجام شود.
وی ادامه داد: اخیرا تامین اجتماعی به شهرداری‌ها از بابت عملکرد 10 ساله و اضافه کار پرداختی اقدام به دریافت حق بیمه کرده که پرداخت این ارقام بسیاری از شهرداری‌های کم درآمد استان اردبیل را با مشکل جدی روبرو کرده است که این موانع باید از سوی سازمان تامین اجتماعی برطرف شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.