استاندار اردبیل گفت: امسال در یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی تلاش خواهیم کرد تا با نگاه علمی و تخصصی آسیب‌ جدی طلاق را با همراهی خود خانواده‌ها مهار کرده و عوارض آن را به حداقل برسانیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کمیته بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در بحث طلاق باید تحقیقات و مطالعات به صورت گسترده و دامنه‌دار انجام شود تا ما بتوانیم به یک راهکار عملی در کنترل و کاهش این آسیب‌ در استان اردبیل که مردم آن متدین و پایبند به مسایل دینی و مذهبی هستند، برسیم.
وی خاطرنشان کرد: همه در کنترل طلاق نقش اساسی و جدی دارند و علما و صاحبان خطابه و تریبون باید از فرصت ماه مبارک رمضان در تبیین مسایل مرتبط با ازدواج و آسیب‌های طلاق در جامعه صحبت کنند تا خانواده‌ها متوجه اهمیت و حساسیت این موضوع شوند.
استاندار اردبیل امر آموزش را در این زمینه مکمل مباحث مطرح شده دانست و افزود: جوانان ما باید از دوران تحصیل اعم از مدرسه و دانشگاه با انواع مهارت‌های زندگی و زناشویی آشنا شوند تا ما بتوانیم به تدریج زمینه ازدواج درست و منطقی جوانانمان را به خوبی فراهم کنیم.
بهنامجو به آمارهای ذکر نشده در حوزه فضای سرد خانواده و برخی درگیری‌ها و نزاع‌های خانوادگی اشاره کرد و گفت: در مقابل آمار مشهود طلاق ما با برخی معضلات در ارتباط با روابط سرد زوجین در داخل خانواده روبر هستیم که این خود بزرگترین صدمه و لطمه را به تربیت کودکان و فرزندان وارد می‌کند.
وی از معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خواست؛ تا با همکاری دفتر امور بانوان و مجموعه دانشگاه‌ها برنامه جامعی را در حوزه آموزش و ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج تدوین کنند تا به تدریج آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه برطرف شده و آرام آرام روند افزایش طلاق به نقطه کاهندگی برسد.
استاندار اردبیل فعالیت کمیته علمی امور بانوان و خانواده استانداری را به عنوان مسئول برگزاری نشست‌های علمی در حوزه کاهش طلاق عنوان و تصریح کرد: در این کمیته می‌توانیم در باب ازدواج زودهنگام و یا دیرهنگام نیز مساله را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.