حسن محمدی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: زمان اوج پیک بار برای ادارات و دستگاههای اجرایی استان ساعت 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر و برای واحدهای تجاری و خانگی 19 الی 23 شب می باشد و مصرف کنندگان باید سعی کنند در این ساعات از مصارف غیر ضروری و پر مصرف پرهیز کنند.
وی از تشویق واحدهای صنعتی استان که اقدام به مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار می کنند، خبر داد و گفت: این شرکت پارسال 10 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی که در در زمان اوج پیک بار همکاری کرده پاداش داده است.
وی اظهار کرد: برای چاههای کشاورزی که در یک شبانه روز چهار سال اوج پیک مصرف را از برق استفاده نکنند 20 ساعت دیگر استفاده از برق رایگان خواهد بود.
وی حذف لامپ های رشته ای ، استفاده از لامپ های ال ای دی و کم مصرف به همراه خاموش کردن لامپ های اضافه و همچنین تغییر زمان استفاده از جارو برقی، اتو و ماشین لباس شویی و ظرفشویی به ساعات غیر پیک بار را از جمله توصیه های مهم برای شهروندان عنوان کرد.
وی بیان کرد: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری می باشد.
وی با اشاره به اینکه اوج پیک بار مصرف استان اردبیل در زمستان پارسال 280 مگاوات و در تابستان 340 مگاوات بوده ، اضافه کرد: پیش بینی می شود اوج پیک بار مصرف استان امسال 370 مگاوات در تابستان باشد.
محمدی ادامه داد: از جمله اقداماتی که به اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن کمک می کند استفاده از سیستم روشنایی با بازده بالا ، بکارگیری تجهیزات خانگی و ساختمانی با بازده بالا، بکارگیری کابل ها با تلفات کمتر و به کار گیری موتورهای الکتریکی و تجهیزات با بازده بالا می باشد.
او گفت: کاهش هزینه تولید برق، بهبود ضریب بار، به تعویق انداختن احداث نیروگاههای جدید موردنیاز، کاهش هزینه برق مصرفی در صنایع ناشی از کنترل بار در زمان اوج مصرف ، کاهش هزینه های مرتبط با تولیدکنندگان در صنایع و کاهش قیمت تمام شده کالا به منظور ایجاد سیاست های مناسب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی از جمله مزایای مدیریت مناسب مصرف برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد، افزود: هزینه کمتر با استفاده بهینه برق امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: مصرف بی رویه برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنند با فرهنگ ‌سازی و اطلاع‌ رسانی از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه شود تا سرمایه کشور هدر نرود.
محمدی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه نیست بلکه صحیح مصرف نمودن و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی الکتریکی است.
وی گفت: مدیریت مصرف در واقع اعمال روش های مدیریتی بر مصرف کنندگان انرژی الکتریکی و ارائه یک الگوی صحیح و مناسب برای افزایش کارایی استفاده ازانرژی برق و بهره گیری از آن است و در صورت عدم مدیریت مصرف برق تولید نیروگاههای کشور جوابگوی مصرف نخواهند بود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.