به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه افزود: ترفند تحریم آمریکا توخالی است و ماه هاست از برجام خارج شده و اگر ملت ما در این جنگ روانی مرعوب نشود به راحتی می توان از این مشکل رد شد.
وی ادامه داد: ما باید به این اقدام اخیر ترامپ مثل نگاه حضرت امام به صدام داشته باشیم که با حمله صدام به ایران فرمود 'دزدی سنگی انداخت و فرار کرد'، ترامپ می گوید از برجام خارج شدم در حالی که مدت هاست از آن خارج شده و چیزی از آن نمانده که الان از آن خارج شود.
وی بیان کرد: این خروج افتضاحی برای آمریکا و سوق دادن ایران به استقلال کامل اقتصادی است و همچنین به معنی پایان اعتبار سیاسی آمریکا و پیروزی برای ایران است.
وی افزود: آنها می خواهند ایران را منزوی کنند اما در خروج از برجام فقط عربستان و اسرائیل از این کار آمریکا حمایت کرد در نتیجه آنها منزوی شدند.
عاملی گفت: مخصوصا که 66 درصد آمریکایی ها مخالف خروج از برجام هستند یعنی دولت آمریکا در داخل کشور خود نیز منزوی شده است.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: بدون تردید خروج آمریکا از برجام برای ملت ما و اقتصاد ما یک نعمت است چون سالهاست که اقتصاد کشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمریکا از برجام کردند.
آیت الله عاملی ادامه داد: دستیابی ایران به فناوری های برتر محصول تحریم است و بعد از تحریم به آنها رسیده است.
وی بیان کرد: مشکل ارزی در ایران مشکل ناشی از جنگ روانی است و در خانه ها بیشترین طلا و ارز ذخیره شده و در چند ماه اخیر در هیچ کشوری مثل ایران، طلا و ارز خریداری نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: ایران در تامین کالاهای اساسی ، مواد اولیه و ارز لازم مشکلی نخواهد داشت و از جهت سیاسی و منطقه ای نیز در اوج اقتدار قرار دارد و این آمریکایی ها هستند که در چند روز گذشته با ده ها واسطه از ایران خواسته اند که از اسرائیل انتقام نگیرد.
وی گفت: هدف ترامپ با خروج از برجام خلع سلاح ایران و ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم و مسئولان و از بین بردن انسجام ملی در ایران است ولی ما هم به کوری چشم آمریکا تمام فریاد خود را بر سر آمریکا خواهیم زد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.