رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید با یک رشد 105 درصدی در پرداخت مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی روبرو هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدتقی نوربخش در سفر به اردبیل و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در حالی که در هشت سال دولت قبل افزایش رقم مستمری حدود 61 درصد بوده در فاصله سال 92 تا 97 ما در پرداخت مستمری با جهش 105 درصدی روبرو هستیم که این نشان از توجه ویژه دولت به اقشار نیازمندی بوده که از آنها به عنوان پایه‌ها و ستون اصلی انقلاب و حاضر در همه صحنه‌ها یاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مدافع حق و حقوق جامعه متوسط و اقشار آسیب‌پذیر همواره سعی می‌کنیم تا به اشکال مختلف در تامین معاش آنها تلاش کنیم به طوری که براساس بودجه سال 97 دولت تصمیم گرفته تا 50 هزار میلیارد تومان بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند که این خود زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا ما به شکل گسترده خدمات خود را به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی انجام دهیم.
نوربخش تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته که سازمان گام‌های موثری را در این زمینه برداشته و انتظار می‌رود این حمایت‌ها همچنان مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما در بخش تقاضا سعی داریم تا در ابعاد فرهنگی و اجتماعی گام‌های موثری را برای ارائه خدمات کیفی‌تر به جامعه تحت پوشش انجام دهیم به طوری که در این حوزه بیش از 600 میلیون تومان در سال گذشته و با رویکرد تحریک‌بخشی به تقاضاها هزینه کردیم.
رئیس سازمان تامین اجتماعی پرداخت تسهیلات با نرخ سود پائین برای تحریک تقاضا در واحدهای اقتصادی را به عنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی یادآور شد و افزود: ما در رونق فضای کسب و کار فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم و سعی‌مان بر این بوده تا با برداشتن موانع کسب و کار و رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی بتوانیم اهدافمان را در سال حمایت از تولید کالای ایرانی انجام دهیم.
نوربخش در ادامه به فعالیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تلاش برای رسیدن کشورمان به مرز خودکفایی تولید بنزین و رفع وابستگی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما با راه‌اندازی پالایشگاه بندرعباس، لاوان و ستاره خلیج فارس تلاش می‌کنیم تا این واحدها را که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند بتوانیم به اهداف تقویت تولید ملی کمک کنند.
وی همچنین به فعال شدن واحدهای تولید داروهای داخلی و راه‌اندازی چندین واحد تولید داروی داخلی اشاره کرد و افزود: ما در نبرد اقتصادی که از اول انقلاب با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم تمام تلاش و هدفگذاری‌ها بر این است تا به توانمندسازی تولید داخلی با هدف قطع وابستگی به کشورهای دیگر کمک کرده و این سازمان که ریالی از بودجه عمومی کشور بهره‌ای نمی‌گیرد بتواند در این عرصه و خط مقدم نبرد اقتصادی نقش خود را در توسعه فضای کسب و کار انجام دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.