به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در دیدار با امام جمعه سرعین افزود: سرعین از قطب های گردشگری کشور بوده وجاذبه عمده آن آب های گرم می باشد.
او با اشاره به قابلیت این شهرستان برای راه اندازی موزه آب های گرم گفت: این شهرستان قابلیت های متعدد تاریخی، فرهنگی و طبیعی داشته و از جمله در حوزه تولید صنایع دستی را دارد.
وی اظهار کرد: به منظور احیای ظرفیت های پنهان صنعت گردشگری سرعین در حوزه صنایع دستی برنامه هایی عملیاتی می شود.
فلاحی افزود: ایجاد خانه صنایع دستی دراین شهرستان می تواند منجر به رونق تولید و فروش محصولات صنایع دستی روستاهای این شهرستان شود.
او با تاکید به اینکه در دهه های اخیر نمایشگاه های صنایع دستی با خلاء کارشناسی مکان یابی مواجه بوده گفت: راه اندازی خانه های صنایع دستی با مکان یابی مناسب می تواند منجر به رونق بازار فروش شود.
وی همچنین افزود: علاوه بر این به منظور رونق برنامه های گردشگری شهرستان سرعین از طریق معاونت گردشگری اقداماتی برنامه ریزی خواهد شد.
فلاحی اختصاص 150 میلیون ریال به این شهرستان را نامطلوب دانست و گفت: تلاش می شود از محل اعتبارات ملی و استانی، رقم مناسبی اختصاص یابد.
امام جمعه سرعین نیز در این نشست خواستار تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره شد و افزود: مکان مناسب برای استقرار اداره پیش بینی شده است.
جاذبه های متنوع طبیعی از جمله وجود بیش از 110 چشمه آب گرم و سرد معدنی در شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و گیوی ، استان اردبیل را به عنوان مهمترین کانون آب های معدنی و درمانی کشور و سرزمین چشمه های بهشتی معروف کرده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.