به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی تندگویان ، عصر شنبه در مراسم تقدیر از جوانان برتر استان اردبیل افزود:سازمان های مردم نهاد (سمن ها) از ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان ایرانی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی که دولت چندان توانایی بکارگیری نیرو را ندارد جوانان برای ایجاد و یا فعالیت در تشکل های غیردولتی در زمینه های مختلف اقدام کنند.
او گفت: دولت، سازمان های مردم نهاد جوانان را از امتیازهای خوبی مانند معافیت از مالیات و تدارک امکانات مناسب در ارتباط با بیمه برخوردار کرده و فرصت بسیار مطلوبی برای استفاده جوانان در این ارتباط به وجود آمده است.
وی افزود: امسال اعتبارمناسبی ازسوی دولت برای حمایت از ایجاد اشتغال به تشکل های غیردولتی جوانان با اولویت روستاها و مناطق محروم کشور تخصیص یافته که قسمت کوچکی از آن به وزارت ورزش جوانان مربوط بوده و بخش عمده ان ازسوی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی به مبلغ 120 هزار میلیارد ریال تامین شده است.
تندگویان ، استعدادها و خلاقیت های جوانان ایرانی را در دنیا کم نظیر توصیف و یادآوری کرد: جوانان بدون داشتن امکانات مناسب و یا حمایت دولتی کارهای بزرگی را در عرصه های گوناگون در ایران رقم زده اند که نمونه های آن در دنیا کمتر دیده می شود.
وی تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به جوانان و سپردن کار به این قشر را در سال های اخیر یادآور شد و گفت: یک هزار جوان ازسوی مردم در سراسر کشور به عنوان عضو شورای های شهر انتخاب شده اند و برای اولین بار در مجلس فراکسیون جوان تشکیل شده است.
وی تشریح کرد: بطور کامل با هرگونه سیاه نمایی و ناامید جلوه دادن آینده جوانان ایرانی مخالف بوده و باور دارم که جوانان ایرانی با استعداد و خلاقیت و هوش سرشار خودشان است که دولتیان را برای کارآفرینی یه پای مذاکره فرا خواهند خواند.
او فعالیت های سازمان های غیردولتی جوانان را در استان اردبیل مطلوب توصیف و اظهار کرد: به خاطر استعداد فراوان جوانان این استان هست که اعضای مجمع از 31 استان کشور یک جوان اردبیلی را به عنوان ریاست آن انتخاب کرده اند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این آیین، جوانان را موتور محرکه و بدنه پویای جامعه خواند و گفت: به همین خاطر است که در کشورهای پیشرفته به استفاده از این نسل در کارها اهمیت می دهند.
بهرام آقاخانی افزود: دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته با پرهیز از هرگونه شعارزدگی و تبلیغات ، توجه خاصی به نیازهای جوانان ایرانی و به کار گیری آنان در حوزه های گوناگون مدیریتی داشته است.
وی یادآوری کرد: معاون وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به استان اردبیل برای واگذاری زمین و تامین اعتبار مورد نیاز به منظور احداث خانه جوان این استان و یا تامین مبلغی برای خرید ساختمان این خانه قول مساعد داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین از تعدادی جوان برتر و فعال اردبیلی در حوزه های گوناگون با اهدای لوح سپاس و جایزه تقدیر گردید.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.