بهرام آقاخانی روز شنبه در حاشیه آئین ارسال تجهیزات ورزشی به 30 خانه ورزش روستایی استان اردبیل در ورزشگاه رضازاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یک چهارم جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند در حالی که این رقم در استان اردبیل بیش از 35 درصد است و عدم توجه به مقوله ورزش روستایی و عشایری کم‌لطفی بزرگی از سوی مسئولان به جوانان روستایی و عشایری است.
وی اظهار کرد: در تاریخ ورزش کشورمان قهرمانان زیادی از دل روستا ها و مناطق مختلف ظهور کرده اند که باید از این پتانسیل برای تهییج غرور ملی و ارتقای جایگاه ورزشی کشوراستفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه کم تحرکی وغفلت از ورزش یکی ازچالش های نسل آینده است، بیان کرد: بر همین اساس یکی از اهداف و اولویت های اداره کل ورزش و جوانان تجهیز خانه های روستایی به لوازم ضروری ورزشی با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی می باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ و دستور العمل وزارت ورزش و جوانان در راه اندازی و تجهیز خانه های ورزشی روستایی تلاش می شود با همکاری دهیاران به عنوان رابط ورزشی روستاها ، خانه های ورزش روستایی استان تجهیز شوند.
آقاخانی گفت: در مقطع کنونی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور احداث سالن های ورزشی جدید در روستاها پر هزینه است و مجهز کردن خانه های ورزش روستایی برای رسیدن به اهداف تعیین شده بهترین روش می باشد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: امروز امکانات ورزشی به 30 روستای استان اردبیل برای تجهیز خانه های ورزش روستایی ارسال می شود و قول تجهیز 10 روستای دیگر نیز از رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گرفته شد که امیدواریم این وعده در آینده نه چندان دور عملی شود.
وی با بیان اینکه این اداره کل به توسعه ورزش در روستاها توجه ویژه ای دارد، اظهار کرد: به طوری که پارسال 9 هزار برنامه متعدد و متنوع در روستاها و مناطق عشایری استان اجرا شد.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.